Tomáš Plechata reprezentoval Českou republiku v bowlingu na dalekém Islandu

Rejkjavík (Island), Hlízov - Bowlingář Tomáš Plechata z Hlízova, který v nejvyšší české soutěži hájí barvy Bowling Academy Olomouc, se zúčastnil spolu se svými spoluhráči a spoluhráčkami z reprezentace České republiky Mistrovství Evropy juniorů v Rejkjavíku na Islandu. Jak vypadala cesta na šampionát a samotné mistrovství jeho očima? To se dočtete v jeho reportáži na „vlastní kůži".

6.4.2016

Bowlingář Tomáš Plechata (vlevo) na ME.Foto: archiv T. Plechaty

„Čtvrtek 17. března, konečně je tu den, na který jsem se těšil celý rok, a to den odletu na daleký Island, na mistrovství Evropy juniorů do 18 let. Scházím se spolu s celou reprezentací na pražském Zličíně, odkud odjíždíme soukromým autobusem do německého Mnichova. Po příjezdu na mnichovské letiště nás čeká odbavení osobních věcí a projití všemi různými kontrolami.

Po dvouhodinovém čekání se konečně dostáváme do letadla a čekají nás čtyři hodiny letu na letiště Keflavík v Rejkjavíku. Let probíhá v naprostém pořádku. Po přistání vyzvedáváme naše zavazadla a veškeré vybavení, co se bowlingu týče. Abych se přiznal, jsem trochu nervózní, když vidím, jak na letišti s kufry zachází, ale naštěstí všechny věci, až na pár roztrhaných tašek, doráží v pořádku.

Na letišti si nás vyzvedává jedna z organizátorek a odvádí nás do autobusu, který nás odváží na oficiální hotel. Už při cestě jsem šokován krásou Islandu a tím, jak málo lidí zde žije. Po příjezdu na hotel se ubytováváme a jdeme se projít po městě.

Druhý den na Islandu trávíme výletem na zdejší gejzíry a další přírodní krásy. Musím přiznat, že nic hezčího jsem ještě neviděl, a pokud se někdo někdy na Island vydá, určitě doporučuji tato místa navštívit. Dost ale bylo povídání o cestování, pojďme k bowlingu.

Po tréninku jsou pocity dobré

Vše začíná třetí den v Rejkjavíku, kdy absolvujeme neoficiální trénink. Mé první dojmy jsou takové, že nevím, co si mám o drahách myslet. Následující den absolvujeme již trénink oficiální. Zkoušíme všechny dráhy na herně, a po skončení tréninku mám nejen já, ale celý tým dobré pocity. Také večerní meeting mě přesvědčuje o tom, že by to pro nás mohlo být dobré mistrovství.

Soutěž dvojic vzal Plechata na sebe

Pondělí, 21. března začíná samotný šampionát. Na programu je soutěž dvojic, které se účastním společně s Michalem Janovským. Hrajeme až druhou rundu her. Víme, že máme šanci bojovat o dobré umístění. Po čtyřech z šesti her se držíme na druhém místě! Poslední dvě hry mi ale kvůli nepřesnostem a chybám v dohozech nevycházejí. Náš pád na konečné dvanácté místo tak beru na sebe.

V úterý máme my chlapci volno a zápolí mezi sebou dívky. My přicházíme na řadu znovu až ve středu, kdy je na programu první polovina soutěže týmů. V sestavě jsou spolu se mnou ještě Michal Janovský, Jan Tříska a Jiří Beran. První hru zvládáme velmi dobře, ale poté byl náš výkon horší a horší. Přeci jen udržet tři a půl hodiny v kuse koncentraci není žádná legrace. Nakonec nám připadne konečné patnácté místo.

Poslední mou, ale i naší soutěží, je soutěž jednotlivců. V ní všichni čtyři chlapci bojujeme o postup do soutěže Masters Top 24, do níž postupuje dvacet čtyři nejlepších hráčů z celého mistrovství. V jednotlivcích se mi ale dostává největšího zklamání. Po vyrovnaném začátku, dělám mnoho chyb v dohozech. Je to velký psychický tlak a bohužel ho nezvládám. V jednotlivcích končím na 43. místě. Bohužel se příliš nedaří ani mým spoluhráčům z reprezentace a do Masters Top 24 se nedostává ani jeden z nás. Michalu Janovskému uniká postup o pouhých devět bodů, což je z osmnácti her opravdové minimum. Michal Janovský končí mezi chlapci na celkovém 27. místě. Na 37. pozici končí mistrovství Jan Tříska, na 43. místě já a Jiří Beran obsazuje konečné 75. místo. Mistrovství Evropy tak pro nás končí již po soutěži jednotlivců.

Další dny probíhají boje o medaile a poslední den závěrečná soutěž Masters. Na konec šampionátu e připravena večeře a banket, po němž se vracíme na hotel a vzápětí odjíždíme autobusem na letiště a po náročném týdnu nás čeká let do Mnichova, odkud nás odváží autobus domů do České republiky.

Když bych měl na závěr celé mistrovství shrnout, tak z mé strany panuje velké zklamání. Po roční přípravě s trenérem Honzou Spáčilem a finským koučem Juhou Majou musím konstatovat, že se mi šampionát nepovedl a jsem zklamaný. Nezvládl jsem ho zejména po psychické stránce, ale ani po té technické. Za to, že se mi šampionát nepovedl, si ale mohu jen já sám. Závěrem bych chtěl poděkovat klubu Bowland Olomouc, který mi poskytuje velice dobré podmínky, co se tréninků týče. Dále sponzorům, firmě Rapitec, Stavitelství Řehoř, Info-Dnes, obecnímu úřadu Hlízov, městu Kutná Hora, firmě Brunswick a především svojí rodině a přítelkyni za obrovskou podporu a za vše, co pro mě dělají."

Adam Procházka

Autor: Redakce

6.4.2016 VSTUP DO DISKUSE

Drakiáda na fotbalovém hřišti v Čáslavi.

OBRAZEM: Na drakiádu v Čáslavi bylo až moc hezky, ale dětem to nevadilo

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Chodník pro nevidomé vede do zdi. Schválně

Kutná Hora /FOTOGALERIE/ - Při nedávné rekonstrukci vozovky v Masarykově ulici v Kutné Hoře přišly na řadu částečně také chodníky, které ale celková rekonstrukce teprve čeká. Na jednom z nich se ale už teď objevil tak zvaný signální pás pro nevidomé. Vede směrem k budově, kde sídlí kupříkladu hlavní pošta. Na sociálních sítích se rozhořela poměrně živá diskuze o tom, je-li tento pás udělaný správně a není pro nevidomé spíše medvědí službou.

Na "zimáku" se sešli po pětadvaceti letech

Kutná Hora /FOTOGALERIE/ - Zajímavé setkání se uskutečnilo v neděli 15. října odpoledne na zimním stadionu v Kutné Hoře. Na ledě se po pětadvaceti letech sešli hokejisté, kteří zde trénovali ještě jako malí kluci a góly stříleli za TJ Stadion Kutná Hora, jak se tehdy kutnohorský hokejový oddíl jmenoval.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Bývalý zaměstnanec kraje je podezřelý ze zpronevěry

Střední Čechy – Co vysvětlovat nejen bývalému zaměstnavateli, ale i kriminalistům má nyní dnes již propuštěný zaměstnanec středočeského hejtmanství, na kterého krajský úřad podal trestní oznámení kvůli podezření ze pronevěry peněz. Vnitřní šetření napovídá, že muž, jenž na úřadě pracoval devátým rokem, zneužil ve svůj prospěch dřívějších znalostí mechanismů peněžních operací v rámci účtárny. Způsobenou škodu úřad vyčíslil na 1,9 milionu korun.