VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dovolená s cestovní kanceláří může směřovat do ráje i do pekel

STŘEDNÍ ČECHY - Jak už to tak chodí, realita ne vždy odpovídá barvitým popisům a lákavým fotografiím z katalogů na křídovém papíře. Člověk někdy zapochybuje, zda se opravdu ocitl v místě, které si vybral a zaplatil. Dá se tomu ovšem předejít. Stačí dodržovat pár pravidel.

2.7.2007
SDÍLEJ:

Foto: Ondřej Besperát

Především je třeba věnovat pozornost volbě cestovní kanceláře a výběru zájezdu. Nevyplácí se hledět jen na cenu. Důležité jsou také ostatní podmínky, tedy ubytování, stravování, pojištění a doprava, stejně jako doplňkové služby.

Vyplatí se předem znát vzdálenost hotelu od pláže i to, zda leží v rušné či klidné oblasti. Člověk by si měl všímat všech informací uvedených v katalogu včetně těch, které jsou psány malým písmem na zadních stránkách.

Zásadně se nevyplácí podceňovat obsah obecných smluvních podmínek, jež představují závaznou součástí smlouvy. Ještě před uzavřením smlouvy je nutné se ujistit, že je cestovní kancelář pojištěná. Dobré bývají i internetové recenze klientů, kteří mají s CK zkušenost nebo se vybraného zájezdu zúčastnili třeba vloni.

Po zahájení zájezdu může cestovní kancelář měnit podmínky jen se souhlasem klienta. Každopádně by vždy měl dostat minimálně kvalitu a také rozsah služeb, za které zaplatili – například hotel v témž místě pobytu a v odpovídající nebo vyšší kategorii. Neplní-li cestovní kancelář v místě pobytu své závazky vyplývající z cestovní smlouvy řádně a včas (změnila místo pobytu, ubytování či stravování neodpovídá smlouvě), zájezd u delegáta, či jiného zaměstnance cestovní kanceláře reklamujte. Vždy přitom trvejte na sepsání reklamačního protokolu podepsaného zástupcem cestovní kanceláře. Po návratu se tak snáze domůžete finančního vyrovnání. Pomůže také pečlivá dokumentace – například nafotíte-li pokoj, hotel, lokalitu a jídlo. Též si vezměte kontakty na potenciální svědky.

Reklamaci musíte uplatnit do tří měsíců od skončení zájezdu. Žádat můžete adekvátní finanční kompenzaci. Cestovka má na vyřízení 30 dnů a pokud lhůtu nedodrží, riskuje pokutu. Pokud reklamaci neuzná nebo navrhne nedostatečné odškodnění a není ochotná k dohodě, svých práv se můžete domáhat soudní cestou.

Pokud navíc nabudete přesvědčení, že poskytované služby nemají odpovídající kvalitu, nebo že kancelář klame spotřebitele (v katalogu uvádí zavádějící či mylné informace neodpovídající realitě), můžete informovat příslušný živnostenský úřad. Ten je oprávněný v případě, že zjistí porušování právních předpisů, postihnout cestovní kancelář vysokými pokutami, v krajním případě dokonce odebráním živnostenského oprávnění.

2.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový zvon určený pro kostel svatého Jakuba v Kutné Hoře odlili v nizozemském Astenu ve středu 10. května.
43

Sbírka končí, zvon se rozezní v říjnu

Ilustrační foto

KRIMI MIX: Vloupal se do restaurace

KRÁTCE: Do zahrad si přijdou zacvičit jógu i úplní začátečníci

Kutnohorsko - Přečtěte si přehled kulturních událostí v regionu!

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Zruč přišla o osm hráčů. Musela zrušit B-tým

Zruč nad Sázavou – Jiskra Zruč nad Sázavou odhlásila svůj B-tým ze IV. třídy, skupiny B. Co bylo hlavním důvodem?

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení