VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malé firmy mají vážně pech

STŘEDNÍ ČECHY - Společnost ARBOmedia v neděli zveřejnila odhad letošních výdajů do reklamních investic na tuzemském trhu. Projevil se vliv politických tahanic povolbách, a také lze z údajů vyčíst zhoršení možností propagace malých a středních firem.

17.6.2007
SDÍLEJ:

Magická obrazovka. Televizi sleduje 78 procent lidí starších 15 let v průměru 3 hodiny a 22 minut denně.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

„Musíme upravit čísla našeho odhadu z prosince minulého roku,“ uvedl Štěpán Wolde, ředitel marketingu ARBOmedia. „Mediální trh totiž po dlouhé době nevykazuje růst, ale stagnaci.“

Podle Woldeho objem reálných investic do médií výrazně svazuje zablokovaný televizní trh. „Stagnace se vyhnula pouze televizi Nova,“ komentuje Štěpán Wolde a ví, o čem mluví, neboť ARBOmedia v prodeji reklamního času zastupuje kromě jiného také Českou televizi. Snížení reklamního prostoru v ČT rozhodilo rovnováhu a TV Nova logicky reagovala zvýšením cen za reklamní časy. Zveřejněné čisté zisky za první čtvrtletí jsou ve srovnání s loňským rokem u TV Nova vyšší o 14 procent, u TV Prima o 2 procenta. „Ten dvouciferný nárůst u televize Nova jen ukazuje, jak je trh vychýlený,“ říká Wolde. To potvrzuje i Jiří Mikeš z VŠE, odborník na komunikaci. „Došlo k tomu, co jsme předpovídali. Malí podnikatelé nemají peníze na reklamní kampaň v televizi, protože největší objem skončil na Nově a ta zdražila. Měli by se tedy soustředit na internet a levnější média,“ říká Mikeš.

Přes stagnaci se očekává objem čistých peněz v reklamě pod 18 miliard korun. Mírně poklesl zájem diváků o televizní vysílání. „Za to si mohou televize samy,“ míní Wolde, „postavily proti sobě stejné formáty. Záleží na nich, jak dokáží programově sledovanost oživit. Ale nemyslím si, že dlouhodobě mohou televize udržet sledovanost na dnešní úrovni,“ dodává.

Televize zůstává nejsilnějším médiem. To, že není rovnováha na televizním reklamním trhu, způsobilo koncentraci reklamních spotů do dlouhých bloků. Klesly výdaje na reklamu na nápoje a cukrovinky, vzrostly u kosmetických výrobků, léků, vitaminů a finančních produktů.

Tiskový trh rozšířil arsenál bojových prostředků o čtenáře. Dárky v podobě DVD jsou dnes už běžné i u deníků. Roste čtenost všech periodik, přesto klesá objem peněz v inzerci, což nejvíce postihuje týdeníky. Dlouhodobé srovnání není možné, protože se od roku 2006 používá nová metodika monitoringu tiskového trhu.

Nadějný je internetový trh. Roste počet uživatelů, připojení z domova a stále více času lidé namísto sledování televize tráví u počítače. Internet je již pevnou součástí mediamixu a odhad do on-line reklamy na letošní rok je 685 milionů korun, tedy zhruba o 125 milionů více než za rok 2006.

17.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie - ilustrační snímek

KRIMI MIX: Odcizil motocykl, policisté po něm pátrají. Neviděli jste ho?

Děti si vyrobily v prázdninových dílničkách nátepníky.
6

Děti si vyrobily v prázdninových dílničkách nátepníky

V Čáslavi došlo ke střetu osobního vozidla s vlakovou soupravou

Čáslav /FOTOGALERIE/ - Ke střetu osobního vozidla značky Škoda Fabia s vlakovou soupravou došlo kolem 14. hodiny v Čáslavi na místní komunikaci ulice Za tratí, v místě nezabezpečeného železničního přejezdu ve středu 16. srpna.

Z triatlonu mi zůstal jen běh, usmíval se Vladimír Srb

Kutná Hora – Kutnohorský běžecký závod Dačického 12 vyhrál v sobotu Vladimír Srb z Jihlavy. V Kutné Hoře běžel poprvé a hned se mu podařilo vystoupat na nejvyšší stupínek v čase 43:26.

Štrůdl vás provede erotickou komunikací i uměním zevlingu

Praha - Tomáš Klus, Suvereno, Daniel Nekonečný, Filip Říha nebo sexuoložka Gaia Poupětová  provedou prvními narozeninami akce zvané Štrůdl. Oslavy doprovázené workshopy a hudbou se budou konat na střeše galerie Vanguard v Praze. Ty se uskuteční v neděli 20. srpna od patnácti hodin.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení