„Silnice se v podstatě nedá přejít, abyste neriskovali úraz. Navíc téměř všechna auta náměstí používají jen jako tranzit k další cestě mimo Mladou Boleslav," tvrdil Petr Jeniš, který na náměstí bydlí. Dal si dokonce tu práci, že se pokusil provoz tady spočítat. „Je to šílené číslo, denně tu podle mého výpočtu projede na deset tisíc aut," dodal.

Před revitalizací bylo Staroměstské náměstí jedno velké parkoviště, nyní se většinu vozidel podařilo dostat do parkovacího domu pod zemí. Město odtud navíc přesunulo i autobusové zastávky pro dálkovou dopravu, nicméně počet projíždějících aut je stále velice vysoký.

Vědom si toho je i primátor Raduan Nwelati, ovšem řešení situace bude složité. Problém je v tom, že by došlo k odříznutí obyvatel některých částí města jako je Belveder, Hejtmanka, Neuberk, Chrást, Dubce a Sahara. Ti by se pak domů dostali jen po Ptácké nebo po dálnici, což by ztížilo už tak hustou dopravu na Ptácké i na Jičínské (kudy by se dostávali na dálnici).

Co s tím?

Jako nejsnadnější a nejpravděpodobnější se nyní jeví možnost, že by se doprava na Staroměstském náměstí otočila. Obrátil by se i směr Viničné ulice, která by zůstala jednosměrkou. Tím by tudy přestali jezdit lidé, zkracující si přes náměstí a Bezděčín cestu na dálnic D 10. „Ani toto řešení není úplně jednoznačné, a proto ještě nebylo aplikováno," dodal primátor.

Při debatách s odborníky na dopravu došlo i na mnohem smělejší nápady, jedním z nich byla dokonce myšlenka na stavbu obřího mostu, který by propojil Pražskou ulici (v úrovni Hejtmanky) s ulicí TGM (vedle Čedoku). Obdoba Nuselského mostu by překlenula údolí Klenice. Z říše scifi pak byl návrh prokopat tunel od křižovatky Pražské a Nádražní směrem k Bondy centru.

Čtěte také: Na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi lze tajemství svěřit vrbám