„Máme maximální dobrou vůli a připravenost se se zimou poprat. Po technické stránce by nás nemělo nic zaskočit, ale nikdy neříkejte nikdy, příroda je všemocná," připomněl s tím, že stroje i posypové materiály jsou připravené a od listopadu drží TSM čtyřiadvacetihodinovou pohotovost. „Máme pětadvacet stálých pracovníků, z toho šest techniků. V rámci zimní údržby jsou rozepsaní do služeb," přiblížil.

Ve skladech je pro případ námrazy uloženo asi 500 tun posypové soli, Miloslav Jindra však poznamenal, že upřednostňuje používání inertních materiálů, tedy posypové drti. „Rádi bychom solili co nejméně, přece jen je to chemie. Je třeba najít optimální poměr mezi používáním soli a ostatních materiálů. Například do velkých kopců bude zapotřebí sůl, která působí rychleji, na rovnější úseky ale stačí inertní materiál," vysvětlil.

Tolerance obyvatel města

Ředitel TSM samozřejmě počítá také s povinností města odklízet sníh z chodníků, kterou vlastníkovi ukládá zákon. „Zásobníky s pískem jsou rozvezeny po městě, používáme je k provedení posypu, který je v daném místě aktuálně nutný. Je však potřeba určitá tolerance obyvatel Mělníka, protože pokud napadne sněhová peřina, tak se všechno v jeden okamžik zkrátka uklidit nedá," připomněl.

Pokud budou mít Mělničané v některé části města problém se sněhem nebo náledím, stačí, když zavolají na linku 156 strážníkům. „Mají číslo na našeho sloužícího dispečera a se situací ho obeznámí. Zároveň sami projíždějí městem a monitorují stav silnic a chodníků," uzavřel Miloslav Jindra.

Čtěte také: Stockholm zažil nejzasněženější listopadový den za 111 let