Dírám u Kréty se nelze vyhnout

Autem projíždíme Prachňanskou ulici v Kutné Hoře a není to příjemná cesta. Hlavně kolem oběda, kdy lidé zaparkují před hostincem Kréta po obou stranách nedá se vyhnout díře, do které vaše auto zahučí. Pokračujeme kolem Lorce a situace je podobná. Na sídlišti, kde je nyní malý kruhák, tam je silnice taková jaká by se řidíčům určitě líbila, aby byla všude.

Novodvorská vás připraví o zuby

V obci Nové Dvory, když projíždíte přes kamené kostky, musíte zesílit rádio, aby jste vůbec něco slyšeli a jet opravdu pomalu, protože si připadáte jako na nějaké atrakci.

Boule: Kutná Hora je podkopaná

ostáváme se zpět do Kutné Hory po Masarykově ulici, kdy hladkost asfaltu naruší sem tam nějaký kanál, který je vždy uprostřed.
Museli jsme dát za pravdu i mladému řidiči Jiřímu Novákovi z Kutné Hory, který řekl, že když jedete autem od Havlíčkova náměstí kolem kostela svatého Jakuba, že tam si připadá jako v tanku. „Musím však, ale dodat, že chápu, že je Kutná Hora historické město a že zde nemůže v centru být kvalitní asfalt,“ uvedl Novák s tím, že město je podkopané a proto se nediví, že jsou boule na silnici.

Neopravený opravený obchvat

K zoufalství přivádí řidiče situace na obchvatu Čáslavi. Své může říci Jana Veselá. „Jezdím tu často a musím říct, že někdy se bojím, že mi upadne náprava u auta. Vím, že se teď nedávno opravovaly díry, ale tohle jsou zase další na druhé straně,“ podotkla. O negativním vlivu stavu vozovky na vůz je přesvědčen i Ivan, řidič kamionu ze Slovenska, který si problému také všiml. „Je jasné, že tím trpí nápravy i další části vozu,“ prohlásil.

„Komunikace, která je opravdu nebezpečná je z Církvice po obchvatu Čáslavi. Jsou zde vyjeté stopy od přetížených kamionů a řidič tak může ze silnice vyletět do protisměru,“ uvedl Erik Němec z Kutné Hory s tím, že na komunikaci je spousta děr a opravy zde byly mizerně udělány.

O tom, že stav zdejší komunikace je žalostný, připustil i Zdeněk Mečíř z ředitelství silnic a dálnic, které komunikaci spravuje. „Na celkovou rekonstrukci teď bohužel nejsou peníze. Přednost mají vozovky, které jsou na tom ještě podstatně hůř,“ uvedl.

Silnice se podle jeho slov bude opravovat bodově, jako tomu bylo dosud. „Naším cílem je, aby silnice byla bezpečně sjízdná a opravená na úroveň, odpovídající komunikaci první třídy. Nemůžeme se však momentálně ohlížet na její vzhled,“ dodal Mečíř.

Neutěšený stav silnice vnímá i čáslavský místostarosta Jaromír Strnad. „Jednáme s firmou, která zajišťuje údržbu, takže víme, že v opravách, které započaly na podzim, se bude na jaře pokračovat,“ ubezpečil.

Co říká odborník?

Jízda po děravé komunikaci má doslova ničivý vliv na konstrukci automobilů. „První třecí plochou jsou bezesporu pneumatiky. Součástkou, která nerovnou vozovkou trpí nejvíc, jsou však tlumiče, ty odcházejí velice brzo. Nepříznivý dopad má takováto jízda ale i na nápravy a další části vozu,“ řekl autoopravář Miloslav Mastík.

S přispěním redaktora Ondřeje Dvořáka