VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zavedou poplatek za vjezd aut do centra?

KUTNÁ HORA - Na nedostatek parkovacích míst i na čím dál častěji vznikající problémy v dopravě si stěžují někteří obyvatelé Kutné Hory. Na radnici leží již zpracovaný generel dopravy, ale podle místostarosty Tomáše Benady váznou další kroky v tomto směru do doby, než se podaří vybudovat systém dvou okružních křižovatek u úřadu práce.

10.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Bílek

Po městě především z kopce

„Základní myšlenkou je, že městem by se mělo jezdit z kopce dolu, mimo jiné i proto, že tato jízda tolik nezatěžuje životní prostředí. Kdekdo totiž může jet na volnoběh,“ nastínil místostarosta jednu z ideí generelu. „Velmi se také zamýšlím nad tím, že ještě před úpravami vjezdů a nevjezdů do centra města, bychom měli řešit záchytná parkoviště nejen kvůli Kutnohorákům, ale i kvůli cizincům,“ dodal s tím, že město se snaží vytipovat vhodné lokality, nicméně je to problematické, protože velká část řidičů by nejraději parkovala přímo u obchodu, kavárny či památek. „To samozřejmě možné nebude. Budou muset vzniknout záchytná parkoviště, která sice budou velmi blízko centra, ale přímo na náměstí to pochopitelně nebude,“ řekl místostarosta a doplnil, že na radnici existují úvahy o tom, že se z náměstí a nejbližšího centra stane zóna, kam by bylo možné vjet autem, ale bylo by to výrazně finančně ohodnocené, to znamená, že by se platilo za stání i za vjezd. „Není jiná cesta, než s přibývajícím nárůstem dopravu regulovat. Dnes si do centra vjede skoro každý. Slušný člověk div netáhne nákup na zádech přes půl města, ale kdo to umí, vždycky policistům zdůvodní, proč třeba na náměstí jede. Definice dopravní obsluhy je dost nejasná,“ vysvětlil. Zamýšlený systém by jednoznačně stanovil, že do centra se může, nicméně musí se za to zaplatit. Cena by vycházela z vjezdu a doby, jakou by tam člověk s autem strávil.

Řidiči parkomaty co chvíli ignorují

„Prověřujeme systém, jakým by to šlo řešit. Někoho mohou napadnout parkovací automaty, někoho i závory. I mně by se docela líbily. Systém parkovacích automatů podle mého názoru ve městě naprosto nefunguje. Když se projdu po parkovištích, vidím lísteček z parkomatu u každého xtého auta, pokud vůbec na nějaký narazím. A znáte přístup řidičů, když se rozdávají botičky – jenom nás městská policie buzeruje, dělá to proto, aby si vydělala na platy, a tak dále. V sousedním Kolíně je to ale naprosto běžné. Auto zaparkovalo, řidič nezaplatil, během chvíle tam byli strážníci, nekompromisně nasadili botičku a odjeli,“ zmínil Tomáš Benada svou zkušenost.

Deset korun za parkování je podle jeho mínění pro cizince směšně málo, mělo by se uvažovat v hodnotách eura. „Existují bezdotykové systémy, které rozliší cizince, Kutnohoráka a podobně. Obyvatelé města, rezidenti, podnikatelé z oblasti by mohli mít úplně jiný režim, slyšel jsem, že třeba v Českém Krumlově platí dvě koruny za hodinu a podobně,“ konkretizoval ovšem s tím, že toto je hudba budoucnosti a vše bude odvislé od zmiňovaných dvou křižovatek. Ty ovšem mají ležet na silnici, která není města, nýbrž kraje. „Nemáme tedy tolik možností to ovlivnit,“ zakončil místostarosta.

„Kruhák u úřadu práce je děsný, s tím naprosto souhlasím. Hlavně to není kruhák, ale jakýsi paskvil, kde jste půl křižovatky na okruhu a půl na vedlejší. Kdo to nezná, hrozně tu zmatkuje a je to nebezpečné,“ komentoval řidič Miroslav Nekvasil. „Myslím, že kruhový objezd by se hodil i v jiných místech ve městě, třeba v České ulici na výjezdu směrem od hřbitova. Ve všední dny odpoledne se tam dělají dost velké kolony. Mnozí to otáčejí a objíždí kolem Ria, protože odbočit na Novou silnice doleva je tak na deset minut čekání,“ shrnul další z Nekvasilových kolegů motoristů.

10.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na Tyjátrfestu vystoupilo hudební duo Flaškinet i zpěvák Pavel Callta.
28

Na Tyjátrfestu vystoupilo hudební duo Flaškinet i zpěvák Pavel Callta

Starosta Zálezlic Jiří Čížek.
61

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Desátý ročník Dačického 12 bude velký, slíbil za pořadatele Michal Vavák

Kutná Hora /ROZHOVOR/ – Club Deportivo Kutná Hora zvládl úspěšně uspořádat další ročník populárního běžeckého závodu Dačického 12. Za organizátory jsme vyzpovídali Michala Vaváka, také milovníka běhu.

KRIMI MIX: Pachatel využil nepozornosti, z auta ukradl kabelku

Kutnohorsko - Přinášíme vám přehled krimi zpráv z Kutnohorska.

POSLEDNÍ ROZLOUČENÍ: Smuteční obřady na Kutnohorsku

Kutnohorsko - Zarmoucení pozůstalí se v týdnu od 14. do 20. srpna naposledy rozloučí se svými blízkými.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení