Loňská rekonstrukce Štefánikovy ulice v úseku mezi světelnou křižovatkou a takzvaným falešným kruhovým objezdem přinesla kromě zlepšení povrchu vozovky však i problémy.

Tím hlavním je skutečnost, že na asfaltu doposud chybí jakékoliv vodorovné dopravní značení. Nepříjemnosti tak vznikají jak pro chodce, kteří vzhledem k absenci vodorovné značky pro přechod pro chodce přecházejí vozovku často nekontrolovaně, i pro řidiče, kteří zase postrádají značení jízdních pruhů.
Ke komplikacím dochází navíc při odbočování autobusů z ulice Masarykovy (od Sedlce) do Štefánikovy (k falešenému kruháku). Není totiž výjimkou, že autobusy nebo kamiony se zde nevytočí a často musejí v křižovatce i couvat, aby učinily druhý pokus o odbočení.

„Při přecházení ulice u křižovatky U Podlipných se rozhlížím na všechny strany, ale stejně se necítím moc bezpečně,“ svěřila se například Renata Machálková z Kutné Hory.

Podle Miloše Veselého z ředitelství silnic a dálnic brání namalování vodorovného značení především počasí. „Musí být mírně nad nulou a především opravdu sucho,“ uvedl Veselý s tím, že takové podmínky zatím po celou zimu nenastaly.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky není nikde definováno, na jakých typech či úsecích komunikací musí vodorovné dopravní značení být. Existují pouze normy stanovující, jak má to značení vypadat, když už na silnici je. Rozhodnutí o jeho umístění je věcí silničního správního úřadu, který povoluje stavby silnic i jejich opravy. S lajnami na silnicích se počítá už v podkladové dokumentaci k těmto stavbám. „Trend je, aby byly všude,“ řekl mluvčí Hanzelka.