Čím větší množství houkajících vozidel Integrovaného záchranného systému, tím větší hrozen lidí obklopuje místo neštěstí. A to možná co nejtěsněji, aby nikomu neunikl detail krvácejícího člověka na pokraji smrti nebo naříkajícího dítěte v šoku. Záchranářům překážejí voyaeři neváhající urazit kvůli podívané nutný kus pěšky z nuceně odstavených aut nebo ze svých domů.

Policisté při vyšetřování závažné dopravní nehody musejí překážející osoby vykázat. Je to jejich právo. Vykázat mohou osoby překážející šetření i pouze verbálně, nemusí prostor vytyčovat páskami,“ vysvětlil policista. V případě, že zevlující člověk neuposlechne příkazu policisty, dopouští se přestupku.
S překážejícími zvědavci se záchranáři i policisté potkávají denně. „Několikrát jsem musel při zásahu i dvakrát nebo třikrát na lidi zavolat, ať jdou stranou, protože tam stáli a koukali jako trubky,“ ulevil si na adresu takzvaných čumilů jeden z hasičů vyjíždějících k dopravním nehodám.

Hasiči si vytyčovací pásky vozí stejně jako policisté. „Vymezování prostoru páskou má na starosti vždy velitel zásahu. Je jedno jestli jde o policisty nebo hasiče. Vždy záleží na dohodě,“ popsal hasičský inspektor Luboš Kovanda.

Dopravní policisté ve většině případů ale nemají čas zvědavce od nehody odhánět. „Jeden člen nehodovky po příjezdu na místo zjišťuje údaje o účastnících a svědcích případu. Druhý se zabývá dokumentací a měřením stop, prohlídkou vozidel i pořízení fotodokumentace, která se stává součástí daného spisu,“ popsal dopravní policista s tím, že se snaží místo nehody ohledat co nejdříve, aby byl bez průtahů obnoven provoz.