Podle odhadu Radka Salače ze Správy a údržby silnic byl vliv zimy několikanásobně horší než před rokem. „Výtluků na silnicích je spousta. Je otázka, co dokážeme a v jakých lhůtách opravit,“ řekl.

V současné době cestáři stav silnic mapují. Ne všude je to možné. Například na Uhlířskojanovicku a Zručsku leží ještě na mnoha komunikacích sníh, a je třeba vyčkat, až roztaje. Podle Salače se jedná o zásadní rozdíl oproti například Nymbursku, které patří též pod kutnohorskou správu. „Po zmapování sestavíme plán oprav,“ doplnil Salač.

Ne právě optimistický byl jednatel Technických služeb Kutná Hora Jan Jäger. Podle něj bude oprava silnic a chodníků, které spadají do vlastnictví města, náročná především finančně. „Ačkoliv některé komunikace by potřebovaly celkovou opravu, zřejmě nezbude, než je „zalepovat“ podle možností,“ uvedl.

Jak popsal Radek Salač, na narušování povrchu vozovky působí hned několik faktorů najednou. „Nejhorší je, když nasněží, roztaje, umrzne,“ uvedl s tím, že voda, která zateče do puklin, povrch roztrhá. „Sníh pro silnici není zas takový problém jako střídání tepla a zimy,“ zdůraznil.

K lepšímu stavu silnic právě nepřispívá ani sůl, kterou se v zimě vozovky ošetřují. Ta není jen nepřítelem pro přírodu, ale právě i pro samotné silnice.