Technické služby města Kutná Hora nachystaly všechny potřebné věci na zimní období. Ve skladu mají dostatek materiálu, který by měl vystačit na dlouhou zimu. „Máme připravenou techniku, která může v nečekaných situacích zasáhnout," řekl ředitel Technických služeb města Kutná Hora Jan Jäger. Jako každoročně je sestaven zimní plán údržby Kutná Hora valnou radou města. „Máme nakoupený písek a zásoby štěrku," doplnil ředitel.

I když pro technické služby „zimní období" začalo s úderem listopadu, pohotovost se ale vyhlašuje až v okamžiku, kdy jsou silnice zaváté sněhem. Technické služby Kutná Hora tak nemají nyní ve svých zásobách sůl. Tu nabírají až v okamžiku, kdy je potřeba. „Sůl vůbec nekupujeme dopředu a neskladujeme," upřesnil ředitel. Ostatní materiál, tedy písek a kamenivo je na skladu po celý rok a zpracovává se i na běžnou práci. To, jaká přijde zima a co vše je zapotřebí udržovat, se odrazí i na počtu zaměstnanců v terénu. Ten se pohybuje od třiceti do šedesáti. Technické služby doufají, že se sníh a mráz letos dostaví. Teplé zimy, které byly v předchozích letech se podepsaly na o dost menším zisku městské společnosti. „V roce 2010 byla tržba přibližně 4,5 milionu, loni sotva 1 milion korun," dodal na závěr ředitel Technických služeb města Kutná Hora Jan Jäger.

I do Čáslavi může sníh dorazit. „Jako každý rok jsme uzavřeli výběrové řízení. Nyní máme schválenou smlouvu s firmou AVE. Na zimu jsme tedy nachystaní," řekl starosta Jaromír Strnad. V zimních měsících je v Čáslavi stanoven měsíční paušál a množství soli, které se fakturuje zvlášť. Vždy je daná cena za jednu tunu vysypané soli a poté se to vyfakturuje podle této skutečnosti. „Minulý rok byl pro nás ideální, protože se nevysypala téměř žádná sůl," doplnil starosta.

Hlavní tahy silnic, mezi které patří ulice Pražská, Tylova, Na Bělišti, Žacká a Chrudimská, město Čáslav nezajišťuje. Tyto silnice udržuje Krajská správa a údržba silnic. „My zajišťujeme naše místní komunikace a chodníky," řekl starosta.

Kdyby napadlo nečekaně velké množství sněhu, tak má firma AVE nasmlouvané od různých dalších organizací traktory na odhrnování. Kolik zaměstnanců se přesně na letošní zimě bude ve městě Čáslav podílet, není jisté. Velké auto se sypačem na silnice má jiný počet členů posádky, než malé auto s posádkou, které sype chodníky. Počty posádek se řeší až v souvislosti s počasím, a také s tím, kolik techniky je v danou situaci na silnice potřeba. „V případě, že bude jezdit například čtyři nebo pět traktorů, tak máme stanoveno, kolik stojí jedna motohodina. Podle toho se následně fakturuje," řekl na závěr starosta.

Zimní počasí už může vyhlížet i město Uhlířské Janovice, kde se příprava také nepodcenila. „Máme připravenou techniku a nakoupenou drť a písek," řekla Pavlína Heřmanová z hospodářskosprávního odboru. „K dispozici máme jak malý traktor na posyp chodníků, tak velký na prohrnování sněhu na silnicích," doplnila Pavlína Heřmanová.

Na brzký příchod zimy se ale nechystají jen města. Potřebné věci si zajišťují i menší obce.

Připraveny jsou tak Zbraslavice, kde bývá díky jejich poloze ročně tužší zima než v Kutné Hoře či Čáslavi. „Uzavřeli jsme smlouvy se dvěma firmami, které prohrnují našich čtrnáct osad," řekl starosta Zbraslavic Ondřej Havlovic. V případě napadnutí sněhu se bude prohrnovat 50 kilometrů místních komunikací. „Navezli jsme posypový materiál, písek a drobný štěrk. Zatím ho máme na radnici. Po polovině listopadu ho rozvezeme," dodal starosta. Už v těchto dnech je však připravena technika, opravený obecní traktor i traktůrek, kdyby zima dorazila dříve.

I v Kácově provedli údržbu na traktoru, který je v zimních měsících důležitý. Slouží obci k posypu silnicí a radlicí odklízí sníh. „Máme dostatek posypového materiálu, dostatek technické soli a drobný štěrk," řekla starostka Soňa Křenová. V případě sněhu, který by napadl pouze stačí, aby se traktor nastartoval a začal odklízet sníh.