Redakce získala dopis Správy železniční dopravní cesty, kterým orgán mimo jiné zodpovědný za bezpečné a funkční železniční přejezdy reagoval na žádost zastupitelů Zbra〜slavic o zdůvodnění nefunkčnosti zařízení a jeho dodatečné zabezpečení informační do〜p〜ravní značkou.

Tady se o svou bezpečnost stará řidič sám

Z textu dopisu vyplývá, že uvedení zabezpečovací signalizace mimo pro〜voz je způsobeno výlukou služby za〜měst〜nanců mezi půl osmou hodinou večer a čtvrtou hodinou ranní. „Zabezpečovací zařízení nelze na tomto přejezdu upravit tak, aby bez přítomnosti dopravního zaměst〜nance došlo na přejezdu k výstraze,“ uvádí se v textu dopisu Správy železniční dopravní cesty zastupitelům Zbra〜slavic.

Zabezpečení přejezdů tak nahrazuje, jak již v předchozím článku uváděla tisková zpráva Českých drah, pomalý přejezd vlaků a opakované výstražné houkání. Jsou-li v tomto případě pochopitelné adekvátní technicko-organizační příčiny takového postupu, zůstává již rozum zcela stát nad neochotou odpovědného orgánu vůbec slyšet o umístění alespoň informační značky.

„Zákon říká, že pokud na výstražnících přejezdového za〜bezpečovacího zařízení nesvítí žádné světlo, stará se řidič o svoji bezpečnost sám,“ tak zní závěry reakce Správy železniční a dopravní cesty.

Jinými slovy ve chvíli, kdy se všechny orgány státní správy od ministerstev až po policii snaží snížit počty smrtelných dopravních nehod na našich silnicích a České dráhy realizují nákladnou informační kam〜paň Bezpečné přejezdy, vyznívá poněkud prostě znějící apel na opatrnost přejíždějících řidičů znač〜ně paradoxně. Přitom náklady na umístění takovéto cedulky jsou v každém případě zcela zanedbatelné.

Zastupitelstvo stále požaduje informační ceduli

Rozhořčení zastupitelé obce Zbraslavice se však na svém posledním zasedání v úterý večer shodli, že ve svém úsilí o umístění alespoň informační tabule nepoleví.

„Vysvětlení, které jsme obdrželi, nás v žádném případě neuspokojilo. Nezabezpečený přejezd je nebezpečný, právě proto, že většina řidičů očekává, že bude funkční. Chceme, aby u něj byla umístěna informační tabule,“ zareagoval starosta Zbraslavic Ondřej Havlovic.

„Rozhodli jsme se, že pošleme naši žádost o nápravu na odbor dopravy Středočeského krajského úřa〜du, který se pokusí dále v této věci jednat,“ dodal Havlovic.

Zajímavé na podivném zabezpečení přejezdu je ale mimo jiné také skutečnost, že se světelná výstraha nakonec pře〜〜ce jen spouští, ale až poté co je vlaková souprava bezpečně mimo přejezd.