Umožňuje to funkce V2L (Vehicle-to-Load), jež není výsadou pouze nového modelu Kia Niro EV, ale představila se již v rámci výbavy evropského Auta roku 2022 – elektromobilu EV6. Princip fungování si zjednodušeně můžeme představit tak, že akumulátor, který jinak slouží k pohonu, funguje jako obří powerbanka.

Elektrické spotřebiče lze dobíjet buď ze zásuvky v kabině auta, nebo pomocí externího konektoru a kabelu, jež jsou součástí výbavy, přímo z venkovní dobíjecí zásuvky vozu. S maximálním příkonem až 3 kW tímto způsobem můžete elektřinou z akumulátoru pohánět nejen kávovar, gril nebo elektrokolo, ale dobijete dokonce i jiný elektromobil. Ani v kempu nebo na chatě bez zavedené elektřiny se tak už nemusíte vzdát svého komfortu a užít si například piknik s přáteli.

Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.
Do roku 2027 chce u nás Kia uvést jedenáct čistě elektrických modelů

Optimální teplota zrychluje dobíjení

S kapacitou akumulátoru 64,8 kWh a dojezdem až 460 kilometrů se přitom majitelé nového Nira EV na svých cestách příliš omezovat nemusejí. S vysokovýkonnou dobíječkou dobijí akumulátor z 10 % na 80 % za pouhých 43 minut. Aby konstruktéři ochránili akumulátor a vylepšili jeho dobíjecí výkon, přidali do výbavy Nira EV systém řízení teploty akumulátoru, který je propojený s navigací.

Konektivita Kia Niro se neomezuje jen na navigaci.Konektivita Kia Niro se neomezuje jen na navigaci.Zdroj: Se souhlasem KIA.

Funkce automaticky upraví teplotu akumulátoru tak, aby při příjezdu k dobíjecí stanici dosáhla optimální úrovně pro rychlé dobíjení. To řidiči ocení zejména během zimních nízkých teplot, kdy předehřátí může výrazně zkrátit celkovou dobu dobíjení a umožní tak rychleji se znovu vydat na cestu.

Konektivita se neomezuje jen na navigaci

Široká konektivita modelu Kia Niro EV ale nabízí i další pokročilé funkce, jež řidičům zpříjemňují jeho používání. Pomocí mobilní aplikace Kia Connect si například lze snadno nastavit trasu, a to ještě před nastoupením do vozu. Na dálku si můžete rovněž spustit nebo naplánovat dobíjení, případně také upravit teplotu v kabině.

Za zmínku stojí i takzvaná navigace posledního kilometru. Tato funkce přepne navigaci po zaparkování vozu a vypnutí zapalování do aplikace mobilního telefonu, která nasměruje uživatele pěšky až na cílovou adresu.

Verze s digitálními zpětnými zrcátky zatím v Česku k mání nebude
Model EV9 znamená pro Kiu posun do mnohem vyšší ligy. Mohl by i vydělávat peníze