„Vozidla byla pořízena v rámci programu Fondu zábrany škod, který spravuje Česká kancelář pojistitelů,“ připomněl ve středu Michal Pavel z mladoboleslavského územního odboru Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. 

Právě na stanici v Mladé Boleslavi v úterý své nové pomocníky převzaly jejich obsluhy od zástupců firmy THT Polička. Současně prošly zaškolením, aby se přímo za účasti výrobce seznámily s využíváním všech novinek.

Auta například mají odnímatelné lafetové proudnice na nástavbách, nárazníkové lafety ovládané z kabiny pomocí joysticku nebo datovou sběrnici pro inteligentní řízení provozu nástavby, což při zásahu umožní i plně automatizovaný provoz bez přímé účasti strojníka. Takové vymoženosti už má k dispozici i část techniky v dosavadním vozovém parku středočeských profesionálních hasičů.

Stříkačky CAS 30/9000/540 – S 3 VH na podvozku Tatra T815-7 6x6 s automatickou převodovkou nahradí dosud používané CAS 32 na podvozku T815 PR2. Jde o zásahové požární automobily těžké hmotnostní třídy určené pro velkoobjemové hašení, připomněl Pavel.

„Nové cisternové automobilové stříkačky jsou vybavené čerpadlem o jmenovitém průtoku 3000 litrů za minutu; nádrž na vodu má objem 9000 litrů, na pěnidlo 540 litrů,“ upřesnil současně, co znamenají čísla v označení stříkačky. „Cisterna je vybavena zásuvkou Rettbox-air 230 V se systémem inteligentního dobíjecího zařízení akumulátorových baterií, sdruženou s přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu,“ doplnil dále.