V neděli v noci udělala americká dvojka Captain Ahab definitivní tečku za, již druhým, Creepy Teepee.

Creepy Teepee je hudební festival. Za zvláštním názvem, v překladu něco jako „strašidelný stan“, se skrývá zvláštní akce, které se svou náplní i atmosférou vymyká z šedi letní festivalové scény. Na Creepy Teepee totiž neuslyšíte hrát muziku, kterou vám do omrzení masírují uši velké rozhlasové stanice, ani nepotkáte resuscitované kapely, které se hřály na výsluní posluchačského zájmu před x lety.

Festival sází na kvalitu

Strašidelný stan postavily letos v Kutné Hoře společně už podruhé Galerie Středočeského kraje, která festivalu propůjčuje zázemí a prostor pro vlastní hraní na nádvoří svého sídla, Jezuitské koleje, a pražský umělecký spolek A.M. 180. Dramaturgie akce, která je dílem právě kurátorů z A.M. 180 nekladla stejně jako loni hlavní důraz na „popularitu“ interpretů, nýbrž hledala kvalitu u malých labelů a internetových komunit.
Na koncertech v Jezuitské koleji se představili interpreti, které poslouchají miliony lidí na celém světě, kteří ale přesto nepořádají monstrkoncerty ve sportovních halách či na letištních plochách.

Sešlo na třicet interpretů

Od čtvrtka do neděle se na pódiu v Jezuitské koleji vystřídalo téměř třicet projektů, reprezentujících převážně alternativní, indie a experimentální hudební scénu Spojených států amerických a Kanady. Nechyběla ovšem ani jména z Velké Británie či poněkud exotické Karélie.
K tomu nejlepšímu, co bylo na festivalu k vidění a slyšení, patřili například Air Waves, projekt americké písničkářky Nicole Schneit, britští punkeři Male Bonding, brooklynské dívčí trio Vivian Girls, úkaz současné alternativní scény Former Ghosts, velmi komorní Chris Garneau či energií nabití These Are Powers, tedy basák věhlasných Liars Pat Noecker, zpěvačka a kytaristka Anna Barie a bubeník Bill Salas. To je ovšem jenom zlomek z toho, co čtyřdenní hudební lahůdkářství v Jezuitské koleji vyložilo na pult.

Zájem o Creepy Teepee stoupá

Čím se lišil letošní ročník od toho loňského? Zejména nárůstem počtu diváků.

„Pro GASK je velice příjemné, kolik lidí se letos na festival vypravilo. Nejde jenom o hudbu, to, co nás zajímá, je zejména křížení a střetávání hudebního a vizuálního umění. Po dobu festivalu se výrazně zvýšila návštěvnost galerie, s pozitivním ohlasem se setkala i outdoorová přehlídka současného videoartu Videokemp, která byla součástí letošního festivalu,“ konstatoval v neděli spokojený, byť ze čtyřdenního maratonu už poněkud unavený, kurátor GASKu Ondřej Chrobák.

„Pro mě osobně byly letos velkým zážitkem Vivian Girls, které letos, krom jiného, zahrály například na závěrečném večeru Whitney Biennal v New Yorku. Slyšet hrát takovou kapelu v Kutné Hoře je samozřejmě nádhera. A samozřejmě skvělý Former Ghosts, tam se navíc nádherně spojila atmosféra nádvoří Jezuitské koleje se samotnou hudbou,“ dodal Chrobák.

Jak se zdá, budování nové tradice nestojí nic v cestě, a již nyní se mohou hudební mlsalové těšit na Creepy Teepee 2011!

Fotogalerie z Creepy Teepee 2010: ČTVRTEK, PÁTEK, SOBOTA