Večírek odstartoval místní Klaxon, který zahrála průřez svými nejúspěšnějšími skladbami od Rána či Zapomínám přes Paštiky ze štiky či Nech tu moji ségru bejt až po Kládu Máňu. Ta posloužila za komunistického režimu kutnohorskému týdeníku Úder ke štvavé kampani na kapelu, jež pak byla nucena změnit název z Tlusté Berty na Kyslík a později na současný Klaxon.

„Byla to moc povedená akce, my jsme se také připravovali, dali jsme dvě oprašovací zkoušky,“ přiznal Stanislav Kyselák, kytarista Klaxonu.

Několik fanoušků neodolalo a šlo si atmosféru taneční zábavy připomenout na parket. Hlavními hvězdami večera pak byly brněnské Synkopy 61, které dorazily se třemi zakládajícími členy kapely a vzpomenuly na časy, kdy hrály skladby Válka je vůl nebo písničky Beach Boys.

Závěr patřil rovněž brněnskému seskupení Madmen hrajícímu písně britské kapely Uriah Heep a jehož členové posílili i Synkopy 61. „Byl to parádní večer, jenom nedokážu pochopit, proč nedorazilo víc lidí. Já jsem přijel až ze Zlína a fanoušci, kteří to mají pár set metrů nebo několik kilometrů, nepřijdou,“ zamyslel se Ivan Chaloupka. Přesto se v sále sešli lidi, kteří se takhle pohromadě neviděli i několik let a na závěr se jich hodně společně pod pódiem spontánně roztančilo.

Zdeněk Hejduk