Píseň Santa Klaus, která se vymezuje vůči komercializaci vánočních svátků, natočili pánové z kapely Vesper jako reakci na mainstreamové vánoční písně populárních kapel. Lehce infantilní obrazovou složkou dotvořili celkovou náladu dílka způsobem téměř naivním. Nicméně již druý den po uvedení si píseň jako svou letošní hymnu zvolila organizace Zachraňte Ježíška a umístila ji na svou FB stránku. Od té chvíle začala sledovanost songu stoupat po tisícovkách.

„Mnoho lidí nám napsalo, že se jedná o jednoznačný hit letošních vánoc. Moc si toho vážíme!“ uvedl Milan Jahodář, autor písně. Kapela neváhala a rozjela výrobu propagačních předmětů s motivy odkazujícími na text a grafické pojetí singlu. „Protože si myslím, že každá pozitivní emoce má potenciál přetavit se v pozitivní skutek, udělali jsme placky, které pomáhají lidem s rakovinou,“ doplnil Pavel Ladra, klávesista a zpěvák Vesperu.

A jak to funguje? Zájemci od kapely dostanou dva butony v sadě a 40 procent z platby kapela pošle Nadačnímu fondu Pink Bubble, jehož cílem je podpora onkologicky nemocných náctiletých a mladých dospělých po celé České republice v průběhu léčby, v době rekonvalescence a při následném návratu do života. Zbylých 60 procent slouží alespoň k částečnému pokrytí výrobních a distribučních nákladů. Více informací naleznete na oficiálním profilu kapely Vesper - ZDE.