Předchozí
1 z 8
Další

Dominik Chládek: Kingdom Come je realistická do posledního detailu

Když loni v únoru vyšla počítačová hra Kingdom Come: Deliverance, zpozorněli i ti, kterým je tento koníček cizí. Česká společnost Warhorse Studios totiž děj hry zasadila do českých zemí na začátku 15. století, do oblasti Sázavy, Ratají nad Sázavou, Talmberku a Stříbrné Skalice. Vypadá to ale, že zeměpisné destinace nejsou tím, jediným otiskem kutnohorského okresu. Svůj nesmazatelný otisk ve hře má i Dominik Chládek z Potěh. Ve hře má totiž naskenovaný svůj obličej.

Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová

Ale pěkně popořádku. „Počítačové hry mám rád, pohybuji se v nich, ale jsem pracovně velmi vytížený, takže času na hraní je málo. Když je to hodina denně, tak jsem rád. V době, kdy jsem ještě nepracoval na plný úvazek, přišel pan Vávra (ředitel společnosti ) s určitým nápadem. Jelikož hru velcí herní publisheři podceňovali, vyrazil s hrou na takzvaný Kickstarter, kde se každý může v podstatě stát akcionářem hry. Podíval jsem se na to a řekl jsem si: to je super.“

Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová

„Historie mě vždycky bavila, stala se nakonec i mou prací, a vlastně nikdo předtím ještě nevytvořil hru, která by byla natolik historicky realistická a zároveň přinášela ojedinělý herní zážitek. Warhorse Studios využili Kickstarter proto, že velcí publisheři nedoufali, že realistická hra z východní Evropy může mít úspěch. Všichni říkali jste blázni, hra o historii přeci nikoho nemůže bavit. Řekli tedy o peníze obyčejným lidem, tedy i mně. Měl jsem takzvaný rytířský tier, vyšlo mě to myslím zhruba na sedm set korun, tedy zlomek ceny případné plné hry.“

Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová

„Ve chvíli, kdy jsem do hry takto investoval, měl jsem garantované, že až vyjde, budu ji mít k dispozici zdarma. Když vyšla, byl to obrovský boom a hra měla obrovský úspěch hlavně ve světě. V té době jsem byl už dávno registrovaný jako backer a věděl jsem o spoustě věcí, které se v souvislosti s hrou chystají ještě dřív, než vyšly. Ale jsem dodnes vázán mlčenlivostí a musím si dávat velký pozor, co řeknu. Jedno porušení se rovná čtvrt milionové pokutě. Měl jsem tu čest během krátké soukromé prohlídky vidět i část samotného studia a přes ramena tak viděl, co který vývojář zrovna vytváří.“

Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová

„Produkce během vývoje hry sháněla další lidi pro facial scan obličeje. Ve hře je nějaké omezené množství unikátních postav, je jich tam přibližně 150, protože ten svět je reálný, takže v té středověké vesnici nebude milion lidí, ale třeba dvacet. Farář, pár farmářů, kovář. A aby každá ta postava nebyla stejná, protože jich tam bude méně, tak se produkce rozhodla, že bude obličeje do hry skenovat, aby byly co nejvěrnější. Jak se to dělá? Proces úplně přesně popsat nesmím.“

Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová

„Společnost Warhorse to totiž má jako své know-how. Obecně vzato: jdete k nim do studia, tam, kde se točí hlavní motion capture, je buňka, kde se točí jen obličeje. Sedíte v obrovském cilindru a kolem hlavy máte asi padesát špičkových zrcadlovek za stovky tisíc. Váš obličej vyfotí z tolika možných úhlů, že se nakonec v počítači srovná na trojrozměrný obrázek, realistický 3D otisk.“

Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová

„Každá společnost to dělá jinak a oni si vymysleli svůj vlastní způsob. Pro mě jako milovníka historie a her to bylo naprostá bomba, že jsem u něčeho takového mohl být zblízka, defacto přímo v kuchyni. Návštěva studia v Praze je zážitek na celý život, setkal jsem se osobně i s panem Vávrou.Věděl jsem, že se ve hře objevím. Když jsem ji pak ale hrál a najednou se tam viděl, řekl jsem si: to není možné. Zprvu jsem tomu nemohl uvěřit.“

Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová

„Hra Kingdom Come: Deliverance je single – playerová hra, to znamená, že ji člověk hraje sám, ne online. I proto ji nebyla předvídána v dnešním herním světě dobrá budoucnost. Jenže opak je pravdou. My oproti západu přemýšlíme více technicky a realisticky a to je hlavní devíza téhle hry. Například Japonské jsou daleko více o fantasy. Jenže Kingdom Come je realistická do posledního detailu. Například když rytíř bojuje s mečem, počítá se s tím, že meč něco váží a on je tím pádem po nějaké chvíli unavený.“

Lidé odvedle: Dominik Chládek.Zdroj: Deník / Hana Kratochvílová