V Česku máme nelehkou situaci – vlivem kombinace řady faktorů, jako je rekordně dlouhá rodičovská dovolená, velmi omezená dostupnost zkrácených a flexibilních úvazků a omezená dostupnost kapacit v předškolních zařízeních jsou maminky mnohdy stavěny do nezáviděníhodné situace, kdy musí volit mezi kariérou nebo mateřstvím.

„Snažíme se situaci změnit – a k tomu, abychom mohly klíčovým hráčům předložit pádné argumenty, potřebujeme data. Abychom mohly ukázat, co přesně čeští rodiče potřebují, aby mohli úspěšně kloubit péči o rodinu i kariéru. Abychom mohly zaměstnavatelům i státu ukázat, kde leží ty největší překážky a kde naopak jsou ty největší motivace – na základě konkrétních čísel, která budou reflektovat skutečnou situaci práce-chtivých rodičů,“ uvádějí za Mumdoo Lucie Bášová a Kristýna Cejnarová, které pomáhají ženám na rodičovské najít pracovní příležitosti.

Odstartovali jsme novou poradnu s dulou Markétou Verbíkovou. Máte i vy na dulu otázky? Pošlete nám je do naší poradny:

„Skoro tři roky provozujeme platformu Mumdoo, která ukazuje českému trhu, že ženy na rodičovské se mnohdy chtějí profesně realizovat a nechtějí být po dobu tří let zcela odstřižené od svého oboru. Vidíme obrovský zájem ze strany maminek, které chtějí zužitkovat svou dosavadní profesní zkušenost – za necelé tři roky fungování se nám přihlásily 3 000 žen, nejen z marketingu ale i ze spousty dalších oborů a oblastí, což značí, jak velký zájem mezi českými maminkami je,“ pokračují zakladatelky Mumdoo projektu.

close Skloubení mateřské a kariéry je přáním mnoha žen. info Zdroj: Karel Choc zoom_in Skloubení mateřské a kariéry je přáním mnoha žen.

Platforma Mumdoo udržuje kontakt s malými i velkými firmami. Menším firmám pomáhá vykrýt chybějící interní kapacity tím, že jim projektově pomáhá díky databázi prověřených expertek, které firmám pomůžou posunout jejich momentální aktivity. Větším firmám poskytuje komplexní službu od analýzy situace až po konkrétní softwarové řešení, zadává projektové či flexibilní práce a obecně udržuje kontakt i v průběhu rodičovské, aby se ženy následně chtěly a mohly sebevědomě do zaměstnání vracet.

Pokud si děláte starosti s výdaji, které přicházejí spolu s těhotenstvím, možná byste měli vědět, že existují těhotenské balíčky, které ve velké části proplácejí pojišťovny:

„Vlivem právě kontaktu s desítkami, možná už i stovkami firem jsme si začaly uvědomovat, že nám chybí konkrétní data – věděly jsme, jaká je situace, ale neměly jsme nikde černé na bílém, kolik rodičů téma flexibilních pracovních příležitostí řeší, jaké mají preference, motivace i překážky. Proto jsme loni vytvořily dotazník, který nám vyplnilo neskutečných 1 100 rodičů. Čísla byla v mnohém ojedinělá a proto vzbudila velký zájem médií,“ vysvětluje Lucie Bášová a dodává, že letos na průzkum navazují a dotazník cíleně šíří nejen po Praze, ale i do regionů, aby mohly zpracovávat následné analýzy s ohledem na různá sociodemografická kritéria.

Zapojte se do průzkumu i vy, sesbíraná data přispějí k pomoci maminek při hledání práce na rodičovské:

Odkazem:

https://go3.minute.app/?t=newsletter#R/rodice_2024

Nebo QR kódem:

close QR kód dotazníku. info Zdroj: Se svolením Lucie Bášové zoom_in QR kód dotazníku.