„Devětadvacet nehod policisté evidují jako dopravní nehody s alkoholem. Lehce zraněno při nich bylo sto třicet šest osob, dvanáct těžce, deset osob zemřelo,“ uvedla policejní mluvčí Vendulka Marečková s tím, že počet úmrtí při dopravních nehodách se tak oproti roku 2017 zdvojnásobil. Tehdy na kutnohorských silnicích zemřelo pět osob.
Fotogalerie: Dopravní nehoda mezi Kaňkem a Kutnou Horou
Fotogalerie: Dopravní nehoda na Kaňku
Prudce rovněž stouply čísla ve dvou kategoriích příčin dopravních nehod: rychlost a střet s lesní zvěří. „Rychlost byla jako příčina dopravní nehody označená ve sto dvaceti šesti případech, zatímco v roce 2017 ve sto dvanácti případech,“ uvedla Vendulka Marečková.
Fotogalerie: Dopravní nehoda u Hlízova
Fotogalerie: Nehoda na železničním přejezdu ve Zruči nad Sázavou
Střet s lesní zvěří zažilo v loňském roce sto sedmdesát pět řidičů, v roce 2017 téměř o třicet méně. Celková škoda způsobená dopravními nehodami se vyšplhala na 43 milionů korun.
Fotogalerie: Tragická dopravní nehoda u Malejovic
Fotogalerie: Dopravní nehoda u Staňkovic
Údaje z Centra dopravního výzkumu, které zpracovala Platforma Vize nula, zároveň upozorňují na fakt, že až třetina lidí umírá na silnicích v noci. Nejvíce lidí zemřelo při nočních nehodách ve Středočeském kraji, konkrétně to bylo 37.
Fotogalerie: Dopravní nehoda v Neškaredicích
Fotogalerie: Dopravní nehoda na silnici I/38 v katastru obce Bratčice
„Zahraniční výzkumy prokazují, že po setmění je riziko vzniku dopravní nehody až čtyřikrát vyšší než za dne. Řidiči hůře odhadují průběh silnice, dostatečně si neuvědomují zhoršenou viditelnost možných překážek. Na rozdíl od jízdy na mokré či namrzlé silnici neradi mění svůj způsob jízdy, který volí za nesnížené viditelnosti. Přitom si často neuvědomují, že například po přepnutí dálkových světel na potkávací se výrazně zhoršuje dohled. A to platí i pro jízdu po dálnici,“ upozornil Roman Budský.