Ve středu navečer museli hráči FBC Kutná Hora spolknout pět šestiminutových kol, během nichž střídali tři cviky. „Ani neremcají. Snaží se. Když jim řeknu, tak mají," chválila je trenérka Wild Teamu Veronika Muchová.

Co bylo hlavní na tomto typu tréninku? „Kluci měli v tréninku hodně silových cviků, ale i věci na výbušnost a hodně se pohybovali v anaerobním prahu," odpověděla Muchová a dodala: „Snažila jsem se je dostat v tepovce hodně vysoko, aby se pořádně zapotili."

Změnu v tréninku si hráči pochvalují

Jedním z florbalistů připravujících se na novou sezonu je i opora A-týmu Václav Rejna: „Myslím si, že je to dobrá změna. Tři běžecké tréninky v týdnu by asi nebyly dobré. Je to jiný styl tréninku. Pro kluky, kteří to neznají, musí být trénink dobrý. Já už jsem s kámošem na něčem podobném byl v Praze a rozhodně je doporučuji. Je to zpestření."

Po tréninku se hráči cítí báječně. „Cítím se lépe, baví mě to, i ostatní kluky," přiznal Rejna, „Verča nám nabízí rozmanité tréninky. Na klucích je znát, že když cvičili poprvé, tak byli vyřízení, nyní je vidět, že mohou makat ještě víc, že mají ještě rezervy."

Dá se takový trénink vůbec srovnávat s posilovnou? „Rozhodně je to lepší jak posilovna. Procvičím si celé tělo, kdežto v posilovně se zaměřujete pouze na jednu část. Je to mnohem zábavnější," zdůraznil Václav Rejna, kterému se na tom všem líbí komplexnost: „Ve funkčním tréninku bych nevyzdvihl cvik, ale komplexnost a variabilitu. Pauzy jsou minimální nebo dané cvikem. Pořád musíte něco dělat. V tomto se mi trénink nejvíce líbí."

Chtělo by to více tréninků

Podle trenérky Muchové je funkční trénink pro florbalisty přínosem v určitých oblastech: „Kluci se snaží. Technika je většinou dobrá, s tím moc práce nemám. Na fyzičce se pracuje a myslím si, že to bude ještě lepší. Kdyby chodili pravidelně, tak by se jejich výdrž ve hře rapidně zvýšila. Největším přínosem pro kluky je fyzička a řekla bych, že i zrychlení při hře nebo koordinace."

„Ideální by bylo, aby kluci chodili vícekrát v týdnu. Takto je to spíše zpestření jejich přípravy. Pořádný pokrok by byl vidět, kdyby kluci makali alespoň dvakrát v týdnu," upozornila trenérka Wild Teamu.