Proto společnost PayPal, která platí za průkopníka v oblasti bezhotovostních plateb, přináší několik nízkonákladových rad a možností pro začínající a malé firmy, jak uspět na poli internetového prodeje v konkurenci velkých hráčů.

Důležitým prvkem je budování značky

Základní pravidlo zní: Startupy a začínající internetové obchody by se neměly chovat ustrašeně, naopak musí vypadat jako velcí hráči, protože zákazníci očekávají stejně příjemné a přehledné nákupní prostředí jako na těch největších webech. Prvním krokem je zcela jistě velmi dobrá platforma pro elektronické obchodování. Vzhled musí vypadat stejně dobře jako u toho největšího internetového prodejce. Stránky nesmí vypadat, jako že byly spuštěny nedávno. Sezóna jarních výprodejů je ideální příležitost k osvěžení uživatelského rozhraní. Proč mu tedy nedodat lehkost a barvy?

Důležitým prvkem je také budování značky. Velké firmy toto dělají zcela standardně, ty menší by tento prvek také neměly opomíjet. Začít je třeba logem, které by mělo být zajímavé a mělo by podtrhnout značku společnosti. Konzultace s marketingovým poradcem či designérem se může vyplatit. Není přitom ihned nutné platit drahé experty, řadu kreativních a dostupných řešení nabízí třeba stránky online specialistů na volné noze.

Rozpočet na SEO nemusí být velký

S dobrým logem je také spojen internetový marketing, tedy především optimalizace stránek a jejich vyhledávání. I zde jsou velké firmy velmi aktivní, ty malé proto musí být, i vzhledem ke svým rozpočtům, ještě efektivnější. Rozpočet na SEO (optimalizaci pro vyhledávače) a službu Google AdWords nemusí být velký, ale je potřeba se soustředit, kde lze získat nejvíc prokliků a především na cenu za konverzi/proklik.

Právě v jarním a letním období se nabízí řada šikovných frází, které mohou pomoci s budováním pozice i relativně malého e-shopu. Navíc, podle společnosti eConsultancy, si 61 % kupujících přečte recenze, než uskuteční nákup – tak proč nezaměřit SEO na slova, která vaši zákazníci nejčastěji používají či hledají?

Klíčový ja zákaznický servis

Rovněž je důležité zvolit škálovatelnou platformu pro platební řešení od důvěryhodného partnera. Získáte možnost integrovat bezpečné a spolehlivé funkce pro platby a jejich zpracování, které urychlí operace vašich zákazníků a provádění jejich transakcí. Důvěryhodnost, flexibilita a škálovatelnost představují zásadní faktory pro růst malých firem. Význam možnosti jednoduchých a bezpečných plateb potvrzuje průzkum společností IPSOS a PayPal, podle kterého by 44 % zákazníků s vyšší pravděpodobností nakupovalo na zahraničních e-shopech, pokud by měli možnost bezpečné platby.

A konečně klíčový je zákaznický servis. Investovat do této oblasti je zcela zásadní. Například zpráva společnosti Verint nazvaná Digital Tipping Point ukazuje, že 8 z 10 zákazníků vyžaduje personalizované služby, což je o 52 % více než v loňském roce. Pro malé e-shopy je například užitečné hostovat automatizovaný telefonní systém a zřídit si linku pro bezplatné volání. Ta by zákazníkům měla nabídnout výběr a jmenovitý adresář, díky kterému je hovor okamžitě přesměrován tomu správnému člověku. Klient zkrátka nesmí poznat rozdíl, zda nakupuje na velkém a zavedeném internetovém obchodě nebo v obchodě, který teprve nedávno otevřel.