Projekt na podporu malého a středního podnikání v České republice, ČESKÝ GOODWILL, který odstartoval v pondělí minulý týden, reaguje na současnou morální krizi, kdy se zdá, že víra v poctivost a slušnost se pomalu vytratila. Obrací se proto na občany České republiky s otázkou, zda ve svém okolí dokáží najít někoho, koho si opravdu váží. Máte šéfa, kterého si ceníte, protože nekáže vodu, aniž by sám pil víno? Podporuje nějaká firma provoz jednotky dobrovolných hasičů ve vaší obci? Máte obchodního partnera, který platí vaše faktury včas? Dejte o nich vědět, aby se mohli stát příkladem i ostatním, a nominujte je do projektu ČESKÝ GOODWILL.

„Je nám líto, že slušný člověk je dnes považován za hlupáka a slovo podnikatel rovná se podvodník, lhář nebo dokonce parazit. Podnikání je velice náročné a rizikové a jako takové vyžaduje obrovskou dávku píle, silné vůle a morální integrity. Proto hledáme hodnoty, které je podle nás potřeba si v dnešní době důrazně připomínat, právě v podnikatelské sféře," vysvětluje motivy vzniku projektu Lenka Hlavatá, managing partner poradenské skupiny HPCG, která je organizátorem projektu ČESKÝ GOODWILL.

O účastnících a vítězích rozhodují sami občané ČR

Od ostatních společensky odpovědných projektů se ČESKÝ GOODWILL odlišuje tím, že o jeho účastnících a vítězích rozhodují sami občané ČR, nikoli uzavřené skupiny osob. Nominovat lze ve čtyřech základních kategoriích: Tradice, Inovace, Partner a Mecenáš. Hlavní kategorií pak je Osobnost Českého Goodwillu, ve které budou soutěžit všichni platně nominovaní. Vítěze v této kategorii zvolí veřejnost na základě hlasování. Jako nominující tak budete mít sami možnost ovlivnit finální podobu projektu a určit, kdo je podle vás nejvýznamnějším nositelem tradičních morálních hodnot a etického jednání. A navíc sami můžete vyhrát hodnotné ceny od partnerů projektu.

„Téma společenské odpovědnosti je dnes velmi aktuální a frekventované. Existuje řada projektů, které upozorňují na společenskou odpovědnost firem a udílejí za ní ceny. Všechny však spojuje jedno, a sice to, že se do nich hlásí firmy samy nebo přihlašují své projekty. V tomto ohledu je ČESKÝ GOODWILL jedinečný. Poprvé totiž dává příležitost široké veřejnosti, aby vyjádřila, jak sama vnímá společenskou odpovědnost firem ze svého okolí, tedy aktivity podnikatelů, které jsou na ni zaměřeny," uvádí Hlavatá.

Tři fáze

Projekt probíhá ve třech fázích. Do 30. června 2013 můžete prostřednictvím on-line formuláře na www.cesky-goodwill.cz nominovat podnikatele a společnosti z vašeho okolí, kterých si vážíte. V průběhu letních měsíců bude prověřena oprávněnost nominace a nominovaní budou osloveni s výzvou k přijetí a potvrzení své nominace. Ti, kteří ji potvrdí, budou zařazeni na finální seznam nominovaných. V závěrečné fázi od 2. do 29. září 2013 budete moci hlasovat pro nominované, kteří svou nominaci přijali. Hlasování bude probíhat opět on-line na webu projektu a rozhodne o vítězi kategorie Osobnost Českého Goodwillu. V ostatních kategoriích hodnocení vybere vítěze odborná porota složená ze zástupců partnerů projektu. V říjnu budou následně vyhlášeny výsledky letošního ročníku.

Cíle projektu jsou vysoké. Řadí se mezi ně především snaha vyzdvihnout tradiční hodnoty, ocenit poctivou práci a odpovědný přístup k okolí podniku, podpořit podnikatelského ducha a motivovat k pozitivnímu myšlení. Současně je jeho záměrem vybudovat aktivní platformu pro sdílení know-how a networking mezi podnikateli, která zprostředkuje výměnu jejich zkušeností, které zdůrazní, že cesta odpovědného podnikání je tím správným směrem k udržitelnému rozvoji a prosperitě jednotlivců, regionů i celé České republiky.

Tváří projektu je Zdeněk Podhůrský

Tváří ČESKÉHO GOODWILLU je známý český zpěvák a herec Zdeněk Podhůrský, který již řadu let aktivně projevuje svou dobrou vůli pomocí hendikepovaným dětem v rámci projektu Číslo na Boha. Organizátorem projektu ČESKÝ GOODWILL je poradenská skupina HPCG, záštitu nad projektem převzala Česko-německá obchodní a průmyslová komora. ČESKÝ GOODWILL mediálně podporují rádio BBC, které nově patří mediální skupině Lagardère Active ČR, a regionální Deník.

„Doufáme, že se mezi lidmi ještě najde dobrá vůle se na okamžik zamyslet a pokusit se ve svém okolí najít někoho, koho si skutečně váží, protože pro ně ztělesňuje tradiční morální hodnoty jako je čestnost, poctivost a pracovitost. Pokud si přitom ještě uvědomí, jaký obrovský pokrok Česká republika za poslední dvě desetiletí udělala a že je krásné žít v této zemi, bude to pro nás povzbuzujícím signálem toho, že máme naději současnou morální krizi překonat," vyjadřuje své přání na závěr Lenka Hlavatá.