Nominovat podnikatele či podnikatelku, která je pro něj vzorem, může každý. Může se jednat o zaměstnance, obchodního partnera, zákazníka, či například obdivovatele dané firmy, která jedná eticky, řídí se principy fair-play, nebo je prospěšná svému okolí.

Nominace si podnikatelé váží

Již samotná nominace je pro podnikatele tím největším oceněním jejich poctivé práce a zároveň motivací k dalšímu úsilí.

„Byli jsme nadšeni, neočekáváme žádnou cenu za naše aktivity v charitativní oblasti, proto naše projekty negenerujeme, ale je milé, se dozvědět, že naše programy mají také i další efekty, protože mohou inspirovat nebo motivovat jiné udělat nejen něco podobného ale třeba i lepšího," líčí skromně Jindřich Balvín, majitel firmy Balvínglass, své pocity v okamžiku, kdy se o své nominaci dozvěděl.

Příklady odpovědných podnikatelů inspirují

Projekt Český Goodwill vyzdvihuje tradiční morální hodnoty a odpovědnost jednotlivců i firem. Zároveň pomáhá inspirovat k dalšímu šíření „dobré vůle", a to na konkrétních příkladech podnikatelů, kteří nejsou lhostejní ke svému okolí.

Potvrzují to také slova Jindřicha Balvína: „Rozhodli jsme se přijmout nominaci, protože si myslíme, že pokud ostatní podnikatelé uvidí, kde vše může jeden dnes pomoci, jak mnoho aktivit existuje, může se to odrazit na nových a nových nápadech. Je dobré být součástí takového projektu."

Firma Balvínglass loni získala 3. místo v kategorii Mecenáš. Na druhé příčce se umístila společnost LMC a vítězem kategorie Mecenáš Českého Goodwillu 2014 se stal Petr Horký se svou firmou Hottech.

Nominovat můžete i vy podnikatele či společnost, kterých si vážíte pro jejich odpovědný přístup k podnikání. Stačí vyplnit jednoduchý formulář na webových stránkách www.cesky-goodwill.cz. Nominovat můžete až do 30. června.