Cukrařinou (a to i uměleckou) se nejen sama zabývá, ale pomáhá i dalším provozům – její firma se také věnuje vývoji a technologickému servisu. O tom všem dává nyní vědět účinněji než dřív.

Podnikání Zlaty Otavové patří mezi 22 menších firem, jejich propagaci kraj podpořil prostřednictvím kreativních voucherů spravovaných Středočeským inovačním centrem. Vlastně jde o dotace na zaplacení spolupráce s tvůrčími pracovníky z oblasti reklamy a rozmanitých souvisejících oborů, u nichž je zjednodušeno papírování tak, aby administrativní stránka věci nepůsobila jako strašák, který odrazuje už ve chvíli, kdy se plány na zlepšení vlastní propagace teprve rýsují v hlavě, aniž by tyto nápady zatím měly přesné obrysy.

Zdroj: Youtube

Cukrářka Otavová využila finanční podporu spolupráce s profesionálními kreativci nejen k přípravě atraktivních webových stránek včetně multimediální prezentace; podle jejích slov došlo také na návrh firemního loga, propagačního materiálu i obalu pro nově vyvinutý výrobek. „To vše podle nejnovějších trendů designu a komunikace,“ oceňuje zavidovská podnikatelka, že jí středočeský kreativní voucher pomohl ke skutečně profesionální prezentaci firmy i výrobku. Připomíná v té souvislosti, že jen myšlenka k úspěchu nestačí. „I když máte výjimečný produkt z kvalitních surovin, nikdo se o něm nedozví, pokud ho neumíte zpropagovat,“ zdůraznila.

Právě tohle mají malým a středním firmám usnadňovat již v minulosti oblíbené kreativní vouchery, na něž kraj v rámci letošní druhé výzvy vyčlenil pět milionů korun (z toho 4,1 milionu na kreativní služby a 900 tisíc na průmyslový design). Zájem byl velký; připravená částka se téměř vyčerpala během dvou měsíců. Uvedla to projektová manažerka Středočeského inovačního centra Barbara Svojanovská, která má program kreativních voucherů na starosti. „V současné chvíli nám zbývá 300 tisíc korun na jeden projekt z oblasti průmyslového designu,“ konstatovala.

Zdroj: Youtube

Nemusí to však znamenat, že by další zájemci o finanční pomoc s propagací svého podnikání ostrouhali. Inovační centrum se bude snažit „inovovat“ i sumu peněz, která je na kreativní vouchery připravena: usiluje o zvýšení této částky. Tak, aby se mohla naplňovat slova hejtmanky Jaroslavy Pokorné Jermanové (ANO), s nimiž uvedla dubnovou výzvu k podávání žádostí: „Víme, že dobrý design dělá dobrý obchod. Když máte kvalitní web, zaujmete návštěvníky. Produkty v hezkém obalu se zase lépe prodávají. Proto chceme umožnit podnikatelům v kraji, aby posouvali své podnikání a využili finanční pomoci k inovacím, které třeba odkládali.“

V rámci aktuální výzvy, která trvá až do konce ledna, tudíž inovační centrum stále přijímá nové žádosti, i když většina připravených peněz už je vyčerpána. Zatím jsou zařazovány do takzvaného zásobníku projektů – a na jejich projednávání dojde, pokud kraj na kreativní vouchery přidělí další peníze. Či, jak věří Svojanovská, až tyto peníze budou k dispozici.

Ilustrační foto.
Kvalitní český mák? Poznáte jej podle cechovní normy
Ondřej Slačálek
Ondřej Slačálek: Motivuje mě život v neustálém poklusu