Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dovolená s cestovní kanceláří může směřovat do ráje i do pekel

STŘEDNÍ ČECHY - Jak už to tak chodí, realita ne vždy odpovídá barvitým popisům a lákavým fotografiím z katalogů na křídovém papíře. Člověk někdy zapochybuje, zda se opravdu ocitl v místě, které si vybral a zaplatil. Dá se tomu ovšem předejít. Stačí dodržovat pár pravidel.

2.7.2007
SDÍLEJ:

Foto: Ondřej Besperát

Především je třeba věnovat pozornost volbě cestovní kanceláře a výběru zájezdu. Nevyplácí se hledět jen na cenu. Důležité jsou také ostatní podmínky, tedy ubytování, stravování, pojištění a doprava, stejně jako doplňkové služby.

Vyplatí se předem znát vzdálenost hotelu od pláže i to, zda leží v rušné či klidné oblasti. Člověk by si měl všímat všech informací uvedených v katalogu včetně těch, které jsou psány malým písmem na zadních stránkách.

Zásadně se nevyplácí podceňovat obsah obecných smluvních podmínek, jež představují závaznou součástí smlouvy. Ještě před uzavřením smlouvy je nutné se ujistit, že je cestovní kancelář pojištěná. Dobré bývají i internetové recenze klientů, kteří mají s CK zkušenost nebo se vybraného zájezdu zúčastnili třeba vloni.

Po zahájení zájezdu může cestovní kancelář měnit podmínky jen se souhlasem klienta. Každopádně by vždy měl dostat minimálně kvalitu a také rozsah služeb, za které zaplatili – například hotel v témž místě pobytu a v odpovídající nebo vyšší kategorii. Neplní-li cestovní kancelář v místě pobytu své závazky vyplývající z cestovní smlouvy řádně a včas (změnila místo pobytu, ubytování či stravování neodpovídá smlouvě), zájezd u delegáta, či jiného zaměstnance cestovní kanceláře reklamujte. Vždy přitom trvejte na sepsání reklamačního protokolu podepsaného zástupcem cestovní kanceláře. Po návratu se tak snáze domůžete finančního vyrovnání. Pomůže také pečlivá dokumentace – například nafotíte-li pokoj, hotel, lokalitu a jídlo. Též si vezměte kontakty na potenciální svědky.

Reklamaci musíte uplatnit do tří měsíců od skončení zájezdu. Žádat můžete adekvátní finanční kompenzaci. Cestovka má na vyřízení 30 dnů a pokud lhůtu nedodrží, riskuje pokutu. Pokud reklamaci neuzná nebo navrhne nedostatečné odškodnění a není ochotná k dohodě, svých práv se můžete domáhat soudní cestou.

Pokud navíc nabudete přesvědčení, že poskytované služby nemají odpovídající kvalitu, nebo že kancelář klame spotřebitele (v katalogu uvádí zavádějící či mylné informace neodpovídající realitě), můžete informovat příslušný živnostenský úřad. Ten je oprávněný v případě, že zjistí porušování právních předpisů, postihnout cestovní kancelář vysokými pokutami, v krajním případě dokonce odebráním živnostenského oprávnění.

2.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda sportovní komise města Kutná Hora a trenér florbalového A týmu FBC Kutná Hora Jan Třískala odpovídá na dotazy čtenářů.

ON-LINE: Jan Třískala odpovídá na dotazy čtenářů

Senioři ve Zruči nad Sázavou zasedli ke klávesnicím.
15

OBRAZEM: Senioři ve Zruči nad Sázavou zasedli ke klávesnicím

KRÁTCE: Chystá se další kavárnička

Kutnohorsko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

Okresní fotbalové výsledky mládeže: kontumace utkání mladších žáků

Kutnohorsko /FOTOGALERIE/ - Tradiční výsledkový servis mládežnické kopané z uplynulého víkendu. Nechybí ani střelci branek.

Rathův požadavek na odškodnění za pouta se vrací k obvodnímu soudu

Střední Čechy – Ucházet se o 30tisícové odškodnění má dál šanci někdejší hejtman Středočeského kraje David Rath, který před čtyřmi roky stanul před Krajským soudem v Praze jako jeden z účastníků procesu v kauze údajných korupčních manipulací se stavebními a zdravotnickými zakázkami kraje.

NAŠI PRVŇÁCI: Představujeme školáky ze Základní školy Zruč nad Sázavou

Kutnohorsko - Představujeme vám prvňáky ze dvou tříd ze Základní školy Zruč nad Sázavou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení