Nizozemci chtějí pivovar získat od nynějšího vlastníka, kterým je společnost Radeberger Gruppe KG.
Heineken návrh předloží antimonopolním orgánům a pokud transakce proběhne hladce, měla by být dokončena do 1. září letošního roku. Heineken už v Česku vlastní pivovar Starobrno a po nákupu Krušovic jeho výstav na českém trhu přesáhne 1,6 milionu hektolitrů ročně.
„Akvizice nám rozšíří záběr a znamená velkou příležitost zvýšit prodej na českém trhu,“ řekl k záměru prezident Heinekenu pro střední a východní Evropu Nico Nusmeier. „Značka Krušovice je u místních spotřebitelů velmi populární a my věříme, že vhodnou komerční investicí má tato značka jasný potenciál k růstu,“ dodal.
Heineken v tiskové zprávě uvedl, že převzetí Krušovic bude financovat volnou hotovostí a že se nákup Krušovic projeví ve výsledku hospodaření už v příštím roce. V roce 2010 by měla akvizice přispět také ke zvýšení celkové hodnoty podniku.
Pivovar Heineken, který sídlí v Amsterodamu, má za sebou pozoruhodnou minulost: byl založen v roce 1864 zakladatelem rodu Gerardem Adriaanem Heinekenem. V současné době zaměstnává 57 557 lidí. Čistý zisk vzrostl vloni o 59 procent na zhruba 1,21 miliardy eur.
Český trh, který odborníci považují za jeden z referenčních pivních trhů v Evropě, je nejenom ziskový, ale v posledních letech i stabilní. Roční spotřeba v České republice se odhaduje na 16 milionů hektolitrů. Statisticky vzato tak na každého obyvatele Česka ročně připadne 159 litrů, což znamená světové prvenství.