Tempo v ČR se ale od roku 2009 bude snižovat, zatímco v západních zemích Evropy se tempo začalo zpomalovat předloni. Plyne to z analýzy celosvětových odhadů společnosti PriceWaterhouseCoopers.

Letos dají firmy za reklamu na internetu v ČR 35 milionů dolarů (asi 735 milionů Kč), což je o čtvrtinu víc než vloni. Do roku 2011 stoupnou výdaje na internetovou reklamu pro〜ti letošku na dvojnásobných 71 milionů dolarů.

Průměrné roční tempo růs〜tu v Česku v letech 2007 až 2011 bude podle PwC činit 20,5 procenta ročně, což je jen o čtyři desetiny méně oproti průměru zemí západní Evropy. Je to také zhruba o pět procent více než například v Maďarsku, ale o osm procent méně než v Polsku a o 8,5 procenta méně než
v Rumunsku.

Největší růst ze šesti sledovaných zemí střední a východní Evropy, mezi něž studie PwC počítá také Rusko a Turecko, čeká Rusko, kde každý rok výdaje na internetovou reklamu stoupnou meziročně asi o polovinu. Podle PwC je jedním z faktorů způsobujících růst nastupující formát videa na internetu.