"První dílna byla určena nejmenším muzikantům předškolního věku. Na rodiče a děti nejprve čekala dlouhá cesta barokními prostory jezuitské koleje až k obrazu svatého Václava, odkud se skupinka vydala na hudební dílnu o svatém Jiří, kterou vedla Karolína Řepová. Děti si vyrobily vlastní dráčky a zpěvem, tancem i hrou na nástroje z Orffova instrumentáře zachránili princeznu," prozradila dramaturgyně a manažerka projektu Monika Václová.

Druhou dopolední dílnu připravila lektorka historického tance Kateřina Klementová, jak již název dílny (Kolo, kolo, kolovrátek) napovídal, jednalo se v ní hlavně o kolové tance na motivy renesančních branlů. V expozici houslistka a gambistka doslova rozezněly obraz Kolovrátkář Josefa Čapka, aby si renesanční kolovrátek děti zatančily i společně se svými rodiči.

Odpoledne do GASKu zavítaly i starší děti, které již umí hrát na svoje hudební nástroje. Gambistka Magda Uhlířová vedla dílnu motivické improvizace, ad hoc smyčcové uskupení se tak skrze hudební rozhovor inspirovaný Rozhovorem Jiřího Středy.

Poslední dílnou pak bylo (O)bludiště Lídy Bajerové, které se setkalo s obrovským úspěchem. Každá budova i každá výstava má svoji obludu, my jsme ji našli v sošce Zvíře Vojtěcha Adamce st. Hudebně-pohybová dílna pak vycházela z představ dětí o příšeře, kterou díky pružné látce v závěru dílny doslova zhmotnily. Příšeru se nicméně povedlo zkrotit, a tak se nemusíte bát navštívit příští ročníky dílen, nebo samotnou expozici GASKu.

"Děkujeme všem hravým účastníkům za krásnou sobotu a všem partnerům za podporu," uzavřela Monika Václová.