Podle učitelky Jany Kinclové vycházel nápad z přesvědčení, že učení může přinášet radost. „Navštěvujeme už téměř dvacet let památku, kterou máme ve svém sousedství. V praxi se s ní žáci podrobně seznámí, prověří si její přednosti i nedostatky včetně provozních podmínek,“ vysvětlila Kinclová a dodala, že výkony mnohých žáků snesou srovnání s působením profesionálních průvodců.
Projekt, který v sobě nese prvky zážitkové historie, probíhá na Kačině od roku 2006. „Řetězové provázení je způsob oslovení návštěvníků ve věku teenagerů a současně živé, dlouhodobé propojení Kačiny a místní školy i regionu. Spolupráce se stejnou školou má smysl, žáci vědí, že je v osmé třídě čeká projekt řetězového provázení – chodí se dívat na starší spolužáky a připravují se, aby byli lepší,“ poznamenal ředitel Národního zemědělského muzea Kačina Pavel Douša.