Trasa závodu byla tradiční, začínala pod hradem Pirkštejn s cílem pod místním hřbitovem. Stoupat nahoru do kopce mohli diváci vidět nejenom historické motocykly a automobily, ale i traktory.

Rataják je jízdou pravidelnosti, a tak není vůbec rozhodující rychlost, ale odchylka v časech obou kol. Vyhrál závodník s nejmenší odchylkou. Ale mnohem důležitější bylo pobavení posádek a diváků. A těch lemovalo trať značné množství.

Po samotném závodě následovala volná zábava a výstava vozidel, na níž se u strojů tvořily debatující hloučky fandů staré techniky.

Oproti dřívějším ročníkům byli organizátoři nuceni přerušovat závod z důvodu průjezdu náhradní autobusové dopravy.

Tento tradiční závod, jehož historie sahá až do roku 1904, byl obnoven v roce 2011. Pořádal jej Klub Čtrnáctka Rataje nad Sázavou a 1. Dejvická s.r.o., za podpory městyse, místních dobrovolných hasičů, sponzorů i jednotlivých občanů.