Nechyběly traktory Zetor v různých poválečných unifikovaných typech, dodávky Škoda 1203 v sanitní i pohřební verzi, ale i skútr ČZ 502, přezdívaný "prase", známý veřejnosti především z reklamy jednoho mobilního operátora.

Atmosféru dokreslovaly i historické hlídky Sboru národní bezpečnoti i Veřejné bezpečnosti, včetně dopravní policie ze Strnadic, která s radarem dohlížela na dodržování silničního provozu, jelikož se závod nejel na uzavřené trati. Případné přestupky se řešily domluvou na místě.

Mezi nejzajímavější exponáty patřil bezesporu automobil BMW Isetta z roku 1945, u kterého dveře z boku nenajdete. Nastupuje se totiž netradičně zepředu.

Samotný závod se jel dvoukolově jako jízda pravidelnosti, kde se závodníci snaží dosáhnout co nejmenšího časového rozdílu v jednotlivých kolech.

Startovní ceremoniál tradičně vedl starosta Luboš Kubát a moderování se ujal hlavní pořadatel a ředitel závodu Ota Kmínek. Letošní ročník byl již druhým rokem věnován památce Otakara Kvapila, fotografa a velkého fanouška veteránského hnutí.

Akce se konala za podpory městyse Rataje nad Sázavou, místních spolků a firemních i individuálních sponzorů. Mezi účastníky i diváky se těšila velké oblibě, a jak jeden z nich poznamenal: „Po vyhlášení výsledků je nejlepší vyrazit na výlet Posázavím.“

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Pradědečkův traktor. Čáslav o víkendu patřila historické zemědělské technice

Pradědečkův traktor v Čáslavi | Video: Richard Karban