„Ekovláčkem bylo v letošním roce přepraveno 18 486 platících cestujících, což je o 1314 více než v předešlém roce," uvedl Bohumil Rataj, ředitel Technických služeb Benešov. Ty vybraly 369 720 korun, přičemž za jeden okruh zaplatil cestující pouhou dvacetikorunu.

„Celou letošní sezónu, tak jako v loňském roce, jsme se potýkali s uzavírkami na městských komunikacích. Bohužel vláček kvůli tomu musel vynechat několik zastávek," informoval Bohumil Rataj.

Závada na elektronice motoru

I v letošním roce sloužil vláček po technické stránce dobře. Drobné opravy se podařilo vyřešit vždy před odjezdem na trasu. V závěru sezóny postihla oblíbený dopravní prostředek větší komplikace a to závada na elektronice motoru, a proto muselo dojít k odstavení a odvozu mašinky na týden do servisu.

„Z celé sezóny 214 dnů, vláček nejel pouhých šestnáct a z nich to byly čtyři dny, kdy se konaly velké kulturní akce a vláček by nemohl městem projet. Celkově se najezdilo téměř dvanáct tisíc kilometrů," řekl ředitel Technických služeb Benešov Bohumil Rataj.

Nárůst jízd maminek s kočárky

Vláček byl tradičně v tomto roce využit na některé akce města, jako je Putování s medem za medvědem, setkání s partnerským městem ze Slovenska, ale stal se i součástí programu jízdy historického vlaku. Využily ho ale také školy, školky, dětské domovy, příměstské tábory a domovy důchodců.

„Snažíme se o rezervaci jen jednoho vagonu, aby zůstal druhý zachovaný pro veřejnost. V dubnu a říjnu jsme opět vyhověli mateřským školkám 
k jízdě mimo jízdní řád. V letošním roce jsme ale zaznamenali například nárůst jízd maminek s kočárky," dodal Bohumil Rataj.

Mašinka teď projde revizí, u vagonků zkontrolují technický stav a zajistí případné opravy, které jsou potřena po náročné sezóně.

Čtěte také: Podnikatelé chtějí lákat turisty na vláčky a na řeku

Lucie Sedláková