Radí to alespoň středočeská policie, jejíž instruktor Miloslav Čech připravil videonávod s radami, jak si doma zacvičit a udělat něco pro své zdraví. S tím, že není třeba žádných speciálních pomůcek – podlahu, stěnu či třeba zmiňovanou židli opravdu není třeba doma dlouho hledat – a nechybí ani důležité upozornění: je na každém, zda se cítí na všechny doporučované cviky, a sám si také rozhodne, kolik opakování zvládne. Vždyť jde o protáhnutí těla, jehož hlavním účelem je dosáhnout toho, aby se člověk cítil celý den lépe a bylo mu dobře.

Videonávod pro jednoduché domácí sportování sice středočeská policie vytvořila v rámci doporučení pro zvládání koronavirových onemocnění – nahrávka, která je dostupná na jejím webu i prostřednictvím přímého internetového odkazu youtu.be/KxVS6XZtNP0, však může posloužit kdykoli. Třeba zrovna nyní, kdy poněkud uplakané počasí láká k procházkám podstatně méně, než když je venku krásně.

| Video: Youtube

Instruktor Školního policejního střediska Středočeského kraje Čech, který nezastírá, že ani on sám už ve svých 54 letech není zrovna mladík, doporučuje soubor několika nenáročných cviků začínající protažením krční páteře, pak přicházejí na řadu ramena a postupně další a další partie. Dokonce někdy nabízí i varianty cviku – obtížnější i méně náročnou; podle aktuální kondice. S tím, že i doma můžeme udělat něco pro své zdraví. A jednoduchému domácímu cvičení podle videonávodu, byť je určený především pro seniory, se prý mohou věnovat „úplně všichni“.