Plány na další škrty potvrdilo redakci deníku Zdopravy.cz několik zdrojů, na přímý dotaz je nevyvrátil ani náměstek hejtmanky pro veřejnou dopravu Petr Borecký. „Děláme nyní průzkumy obsazenosti během turistické sezóny. Na základě těchto dat se rozhodneme,“ řekl Borecký. Podle něj platí i nadále nabídka obcím, které by chtěly zachovat provoz, že mohou na vlaky přispět dorovnáním rozdílu mezi autobusem a vlakem. Zájem podle něj mají hlavně obce na Mníšecku a Kouřimsku.

Už v červnu se objevil materiál, podle kterého se letos zastaví provoz na trati 110 v úseku Slaný – Louny a na trati 062 z Křince do Městce Králové. „Tam, kde je to s ohledem na zachování rozsahu dopravní obslužnosti nutné, se předpokládá nahrazení vlaků autobusovými spoji,“ uvádí materiál.

Ilustrační foto.
Ukončení provozu lokálek: počet zrušených tratí ještě nemusí být konečný

Podobný osud hrozí ještě vlakům mezi Lužnou a Žatcem, kde se ale čeká na jednání s Ústeckým krajem. Skončit má i provoz víkendového vlaku z Rakovníka do Kralovic.

Obce zatím o škrtech nevědí

V případě trati mezi Mladou Boleslaví a Mšenem došlo k seškrtání už v letošním jízdním řádu. „Oficiálně o žádných plánech na další redukci nevíme, jen se k nám dostávají takové informace,“ řekl starosta Mšena Martin Mach. Podle něj po redukci jezdí nadále vlaky plné hlavně o víkendu. Současně se ale obsazenost mohla zhoršit změnou jízdních řádů, kdy vlaků nejezdí tolik jako dříve.

Z protestu proti rušení a omezování provozu středočeských osobních vlaků v Trhovém Štěpánově.
Mohou vlaky vystřídat cyklisté? Lidé spekulují, zda s lokálkami zmizí i koleje

Kraj už od loňska zrušil provoz na celkem šesti tratích, na dalších výrazně omezil provoz. Ve dvou případech došlo k obnovení poté, co si dopravu zaplatily obce. „Železniční tratě vznikly na přelomu 19. a 20. století, dnes je ale doba jiná. Autobus vyjde objednatele veřejné přepravy levněji, na rozdíl od vlaku sveze lidi rychleji a může zajet až do centra obce,“ řekl loni Borecký.