Nadále musí počítat s pracemi přinášejícími omezení lidé ve vlacích na Berounsku. Jedná se o úsek Beroun–Zdice na „plzeňské“ trati číslo 170. Do čtvrtka (a pak v dalších etapách opět od posledního lednového dne) je zde vždy v době slabšího vytížení v časech mezi 8.20 a 16.10 mimo provoz jedna ze dvou traťových kolejí. Projíždějící soupravy se zde zdrží až o deset minut – a osobní vlaky nejedou vůbec: na linkách Beroun–Plzeň a Beroun–Protivín přestupují cestující do náhradních autobusů, které jezdí podle výlukového jízdního řádu.

Na Kutnohorsku dlouhodobě platí výlukový jízdní řád počítající s přestupem do autobusů na trati Čerčany–Světlá nad Sázavou. Po kolejích se nejezdí mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Bude to tak až do odvolání; podle předpokladů do jara. Jsou navíc zavedeny dodatečné spoje pro zachování návaznosti na vlak pokračující ve směru Čerčany – autobusům totiž trvá překonat danou vzdálenost delší dobu, než jakou by potřebovaly vlaky. 

Na Nymbursku se výluka týká především trati Nymburk–Jičín, kde železné kolosy vystřídalo hemžení pracovníků v oranžových vestách v úseku Křinec–Veleliby. Protože se přestupuje do náhradních autobusů, je nutno počítat se zhruba pětiminutovým zpožděním.

Na pozdější příjezd do cíle – a to rovněž s navýšením kolem pěti minut – se musí připravit také lidé využívající vlaky na trati Praha–Nymburk–Kolín. Na vině budou práce v hlavním městě. „V úseku Praha-Vysočany–Praha-Horní Počernice,“ upřesnil Pošta. S tím, že omezení bude platit od středy do pátku – vždy od 9.10 do 13.10 – a v příštím týdnu ještě v pondělí a v úterý, a to ve stejných časech. Opouštět vagony zde sice nebude třeba, nicméně průjezd vlaků místem s omezením se zřejmě neobejde bez zdržení.