Protože ranní spoje vozící do metropole lidi od Berouna, Nučic, Rudné, Zbuzan či Jinočan začaly být dlouhodobě přetížené – a podle zjištění týmu Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) se zde počet cestujících neustále zvyšuje – kraj a hlavní město objednaly u Českých drah posilu, aby ve vagonech bylo k dispozici více míst k sezení. Ředitel IDSK Pavel Procházka má za to, že to ocení nejen noví obyvatelé přibývající díky rozmachu výstavby, ale i ti, kteří objevují koleje jako lék na problémy s cestováním po často uspaných silnicích. „V ranní špičce je cesta vlakem prostě nejrychlejší,“ konstatoval Procházka.

Posílení v podobě „prodloužení“ se podle slov hejtmanky Jaroslavy Pokorné Jermanové (ANO) dočkaly všechny vlaky, které přivážejí Středočechy na smíchovské nádraží v době mezi půl sedmou a devátou hodinou. Konkrétně se jedná o ty nejvytíženější vlaky s příjezdem do stanice Praha-Smíchov v 6.41, 7.11, 7.41, 8.11 a v 8.41.

Ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah Jakub Goliáš přitom nevyloučil, že do budoucna by podobné řešení problémů s dostatkem míst ve vlacích mohlo být aktuální i na dalších frekventovaných tratích. Je to ostatně jeden z nejsnazších způsobů, jak cestující veřejnosti vyhovět. Během návštěvy členů vlády ve Středočeském kraji byl jedním z probíraných témat i stav tratí v blízkém okolí Prahy a jejich vytíženost, kdy za současného stavu zabezpečovacích zařízení už v některých úsecích není reálné vložit do jízdního řádu další spoje – i když by si své pasažéry zřejmě našly.