Sdružení MP+ov Nehvizdy 2020 složené ze společnosti Metroprojekt Praha a architektonické kanceláře ov architekti mírně přepracovalo původní návrhy. Správa železnic výsledek architektonické studie představila v tiskové zprávě. Terminál Praha-východ vyroste v Nehvizdech. Nadále probíhají práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí.

Dopracování soutěžního návrhu je podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové běžnou součástí procesu projektování dopravních staveb. „Dodavatelé zapracovali připomínky místních samospráv z projednání, která absolvoval tým přípravy vysokorychlostních tratí (VRT). Zohledněny byly také návrhy kolegů z francouzských státních drah SNCF, kteří mají s provozem terminálů řadu zkušeností. V neposlední řadě návrh doznal změn z důvodu pokračujících prací na dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku VRT Polabí, na němž se bude terminál Praha východ realizovat,“ řekla Friebová.

Nový je například severní vstup do přestupního uzlu, který zlepší dostupnost terminálu pro pěší z obce Nehvizdy. Nové jsou rovněž lávky pro zlepšení přístupu na nástupiště z parkoviště. Ty zajistí i komfortní přestup mezi vlaky pro cestující. Terminál je oproti původnímu návrhu prostornější, aby měl dostatečnou kapacitu pro přepravní poptávku. Na nástupištích budou zároveň zřízeny čekárny.

U budoucí stanice metra D Olbrachtova plánuje developerská firma Velska několik domů s byty, obchody a kancelářemi. U stanice Nové Dvory chce stavět město.
Spolek odmítl kompromis, kvůli metru D půjde k zemi stovka stromů

Komfortnější cestování nabídne terminál také cyklistům. Kromě cyklostojanů bude vybaven uzamykatelnými boxy a také zařízením pro dobíjení elektrických kol. Projektanti ale nezapomněli ani na motoristy, kterým bude u každého pátého parkovacího místa k dispozici stojan na dobíjení elektromobilů.

Terminál Praha-východ má sloužit zejména pro cestující mimo Prahu, kteří se budou moci dostat k přestupnímu uzlu auty. Podobně je koncipována vysokorychlostní železnice například ve Francii či Itálii, kdy kromě centra města zastavuje i na jeho okraji.

Aktuálně běží práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí, která bude následně zakomponována do dokumentace pro územní řízení na traťový úsek VRT Polabí. Zahájení stavby očekává Správa železnic v roce 2025.