Ta už několik volebních období sní o odvedení silniční dopravy z mezinárodní silnice E55 ve směru na Vlašim, mimo obytnou zástavbu. Ve snech radnice jsou dva obchvaty. Ze severu a z jihu.

„Budeme rádi, když se nám povede vyprojektovat alespoň severovýchodní obchvat," řekl starosta Benešova Petr Hostek s tím, že právě na jeho realizaci uzavřel Benešov smlouvu s investorem stavby, Středočeským krajem.

„Budeme rádi, když na smlouvu navážeme," přiznal starosta Benešova. Současně ale připomněl, že jihovýchodní obchvat, který měl začínat U Topolu, by byl finančně tak náročný, že jeho přípravu Benešov zatím ani nezvažuje.

Jediné, co k němu Benešov už loni udělal, bylo vyškrtnutí původní trasy z územního plánu. Ta totiž měla vést mezi plaveckým a zimním stadionem, přes odstavnou plochu kamionů až k Vlašimské ulici. Novou trasu vedoucí přes kopec k vlašimské silnici, s napojením u křižovatky na Dlouhá Pole, zatím do územního plánu nikdo nezapracoval.

Střídmější, kratší trasa

Severovýchodní obchvat, jak o něm nyní hovoří Petr Hostek, ale v žádném případě nepovede maximalistickou trasou přes Kavčín až k Dlouhým Polím a Boušicím. Mnohem blíže realizaci je střídmější, kratší trasa.

Ta má „lízat" okrajovou, severovýchodní část Benešova a od Červených Vršek ze silnice E55 přivede motoristy k výpadovce z Benešova na Bedrč a Soběhrdy. „Kvůli menší variantě severovýchodního obchvatu už máme první jednání s majiteli pozemků za sebou," naznačil starosta posun.

Severovýchodní obchvat s sebou přinese také vznik takzvané turbokřižovatky na Červených Vršcích. V podstatě se jedná o veliké kruhové křížení, známé například z pražských Dejvic.

Společně s budováním obchvatu by v Benešově mělo poblíž Mariánovic vzniknout u základny ČSAD další kruhové křížení a silnice kolem Sevaldova lesa. Kvůli němu Benešov zveřejnil záměr prodat pozemek přes sedm tisíc metrů a další půdu směnit s ČSAD.

Čtěte také: Lysé nad Labem chybí tři pozemky pro obchvat. Zřejmě dojde k jejich vyvlastnění