„Titul jsem poděbradskému železničnímu projektu udělil proto, že jsme díky výstavbě tohoto prvního mimoúrovňového železničního přejezdu v Poděbradech vyřešili jeden z velkých dopravních problémů 
v kraji. Železniční trať totiž dosud rozdělovala Poděbrady na dvě poloviny," uvedl středočeský hejtman Miloš Petera po slavnostním vyhlášení výsledků.

„Jedná se o jednu z nejvýznamnějších krajských investičních akcí, která stála 137 milionů korun. My na ni čerpali evropské dotace ve výši 117 milionů korun," dodal Miloš Petera.

Čtěte také: Nejlepší oprava památky roku ve Středočeském kraji? Vyhrála Svatá Hora

Vypisovateli soutěže byly Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství, Krajská hospodářská komora Střední Čechy, Český svaz stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů ve stavebnictví v ČR, Obec architektů a Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, jejichž zástupci spolu se zástupci Středočeského kraje byli členy odborné poroty.

Tak jako v minulých třech ročnících porota navštívila a ohodnotila všechny přihlášené stavby, které prezentují široký, typologicky rozmanitý okruh staveb a které byly postaveny ve Středočeském kraji v období od počátku roku 2013 do července roku 2016. Jsou zde zastoupeny dopravní stavby, objekty nejmodernějšího vědeckého výzkumu, obnovené památky, objekty veřejné občanské vybavenosti, ale také zajímavé komerční objekty.

Čtěte také: Starosta Berouna přivezl z Kutné Hory cenu za Stavbu roku