Naposledky se automobilisté kvůli práci na E55 proplétali ulicemi Benešova na jaře v roce 2002. Tehdy, při stavbě protihlukové bariéry, projíždělo ve špičkách, tedy v pátek a v neděli městem zhruba o 10 až 12 tisíc aut více, než při běžného provozu. Po silnici E55 totiž v nejrušnější dny jezdí až 25 tísíc aut a tehdy, v roce 2002, byla mimo provoz jen polovina silnice, z níž firma instalovala protihlukové panely. 

„Současná oprava se bude týkat úseku od Bystřice až po křižovatku na benešovských Červených Vršcích," informoval starosta Benešova Petr Hostek s tím, že to nebude oprava ledajaká. Správce mezinárodní komunikace, ŘSD, totiž uvedený úsek opraví už od podloží silnice. A to přes to, že už plánuje tunel kolem Konopiště a jeho stavba opravenou silnici nakonec v délce zhruba dvou set metrů téměř nebo zcela zlikviduje.

Těžká kamionová doprava

První práce generální opravy začnou už v červnu u Bystřice. Benešov je do časového harmonogramu prací zahrnutý od 7. července do 17. srpna. Pracovat se bude po etapách a v souvislosti s tím se budou měnit i objízdné trasy. Povedou postupně ulicemi Křižíkovou, Ke stadionu, Hodějovského a Červenými Vršky. Další je plánovaná Černoleskou, Hráského, Vlašimskou, Čechovu, Novou pražskou a Červenými Vršky zpět na silnici E55.

„Při jednáních s krajem a ŘSD jsem se tvrdě ohradil proti snaze poslat do města také těžkou kamionovou dopravu. Ta by nám zničila silnice i nedávno dokončený vodovod," upozornil starosta s tím, že dohoda s dotčenými subjekty pošle kamiony od Tábora už u Votic na silnici číslo 18, na Sedlčany. „V té době bude v Benešově také více hlídek, které dodržování úprav dopravy pohlídají," dodal starosta.

Čtěte také: Hlavní tah z Mělníka na Mladou Boleslav bude čtyři měsíce zavřený