Podle technických analýz společnosti se nejednalo o hackerský útok a příčinou výpadku byla softwarová chyba na komunikačních uzlech společnosti CETIN, která zajišťuje mezinárodní spojení.

"Na nápravě pracoval kompletní tým expertů nepřetržitě od počátku, tedy přibližně od úterního poledne do středečních sedmi hodin večerních. Rádi bychom se omluvili našim zákazníkům, které problém služeb postihl. Výpadek budeme samozřejmě kompenzovat za každý den nefunkčnosti služeb v plné výši podle zákona a platných smluv. A to automaticky, aniž by zákazníci museli svůj nárok uplatňovat," říká generální ředitel společnosti O2 Tomáš Budník.

Budník zdůrazňuje, že selhání techniky nikdy nelze v síťovém odvětví zcela vyloučit. O2 však věří, že řešení problému, které nyní použila, zajistí vyšší míru ochrany proti podobným incidentům.

Ilustrační foto.
Země EU dohodly stropy pro velkoobchodní poplatky za roaming