Ve Velkých Přílepech na Praze-západ voliči řekli své „Ne“ budování silnice na spojnici dálnic D7 a D8; do jisté míry nahrazující dosud chybějící část Pražského okruhu. Převážil argument, že po její výstavbě by se zhoršila kvalita života v místní zástavbě. Stavbu s oficiálním názvem „Přeložka silnice II/240 (D7–D8) – úsek mezi dálnicí D7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101“ lidé odmítli. Vyjádřilo se 968 oprávněných osob, což představuje dostačující účast 46,16 procenta.

Tomu, aby byl zanesen koridor pro přeložku do územního plánu obce, občané podporu nevyjádřili; s ještě větším odporem se pak setkala otázka na souhlas s výstavbou sjezdu z této přeložky, který by přivedl dopravu do Kladenské ulice a dále do centra Velkých Přílep. Objevily se však dohady o regulérnosti hlasování v souvislosti s argumentací předcházející hlasování; debaty se vedly rovněž kolem zformulování otázky hovořící o přivedení dopravy do centra Velkých Přílep. Ještě tak může následovat handrkování o okolnostech, za kterých občané vyjadřovali své mínění.

Záměr z trochu jiného soudku posuzovali společně s výběrem poslanců občané v Dobřejovicích, které sice leží v sousedství Průhonic, ale již na Praze-východ. Tam se lidé postavili proti výstavbě betonárky v katastrálním území obce, když převážila kladná odpověď na otázku, zda má radnice podniknout bezodkladné kroky bránící výstavbě. Ze 475 hlasujících, což představuje účast 68,05 procenta, přikývlo 372 lidí (a dalších osm se hlasování zdrželo).

Lze očekávat, že následky hlasování mohou mít dohru. Zájemce o výstavbu totiž již koupil příslušný pozemek, a to na základě příslibu obce, že podpoří změnu územního plánu. A rovněž zde se vedou polemiky o argumentech, které byly použity při představování předpokládané zátěže pro okolí a očekávaného přínosu provozu v době jeho fungování.