O probuzení zájmu společně usilují Letiště Praha, státní agentura CzechTourism, Středočeská centrála cestovního ruchu a obdobná organizace působící v metropoli pod názvem Prague City Tourism (někdejší PIS – Pražská informační služba), Americké veřejnosti se Prahu a střední Čechy snaží představit jako bezpečnou destinaci, jejíž atraktivity stojí za to zaletět si prohlédnout na vlastní oči.

Právě o tomhle se americkou veřejnost snaží přesvědčit tisícovka reklamních pozic ve vlacích newyorského metra – a hlavně 80 reklamních ploch ve vestibulu zastávky metra u 53. ulice a 5. avenue přímo v centru Manhattanu. Kampaň z dílny pražské kreativní agentury Loosers pracuje se zakrýváním památek a sloganem No Spoilers. See It Live – vybízí tedy Američany, aby „neprozrazené“ krásy Prahy a jejího okolí přijeli objevovat a poznávat prostřednictvím osobních zážitků.

Kampaň doplňují také webové stránky www.seeitlive.travel. Ty však na středočeské atraktivity zřejmě upozorní jen ty bystřejší z Američanů – takové, jimž neunikne, že si z představení pražské nabídky mohou překliknout také do středních Čech. Pak se jim představí Kutné Hora a její chrám svaté Barbory, Karlštejn, Točník, Křivoklát, Konopiště a Průhonice. I pak je ale odkazy na nabídku ubytování, stravování či zážitků budou směrovat zpátky do metropole.

Dotace Středočeského kraje pro velké akce přibližuje mapa.
Dotace kraje pro velké akce přibližuje mapa

Ředitelka Středočeské centrály cestovního ruchu Markéta Wernerová si spolupráci s dalšími partnery na společné kampani pochvaluje. „Každým rokem se zvyšuje zájem amerických občanů o Českou republiku a my jsme rádi, že díky této kampani se nejen Praha, ale i střední Čechy dostanou ještě více do povědomí tamních obyvatel. Střední Čechy mají určitě co nabídnout,“ zdůraznila.

Velká očekávání spojuje s prohlubováním zájmu americké veřejnosti o turistické cesty Letiště Praha. Předseda představenstva Václav Řehoř připomíná, že počet odbavených cestujících na přímých linkách do Severní Ameriky se letos meziročně zvýšil o téměř 67 procent. A počítá se s dalším vzestupem.

„Příští rok očekáváme díky nové lince do Newarku další nárůst. To potvrzuje vysoký potenciál USA pro rozšíření leteckých spojení do Prahy,“ míní Řehoř. S tím, že vznik nových přímých leteckých spojení Prahy s USA závisí především právě na zájmu ze strany tamějších výletníků a příjezdové turistice.

Kampaň v New Yorku nemá zůstat osamocená. Podobné aktivity zaměřené na vybrané trhy mají následovat. Na příští rok se chystá obdobná prezentace v asijských zemích.

Modré zóny. Ilustrační foto.
Rady k pohybu po Praze může mít každý v kapse