Příklad nového dvoutyčového označníku (základní varianta – barevné řešení)Nemá přitom jít jen o estetickou záležitost. Nové označníky zastávek i přestupních bodů, připravované přes dva roky a navržené tak, aby byly odolné proti vandalským útokům, mají navíc umožnit osazení novými technologickými prvky. K těm patří především elektronický přehled o časech odjezdů. Ale i umístění solárního panelu jako zdroje elektřiny či prvků usnadňujících orientaci nevidomým. Takzvaný design manual, podle kterého by měly být zastávky nově budovány i upravovány, ovšem neřeší jen samotné stojany a jejich informační tabule. Věnuje se třeba i přístupu na zastávky, jejich vybavení nebo výškám nástupišť.

Zastávky, které jsou dnes tak trochu ve stylu každý pes jiná ves, mají nově být nejen jednotné a pěkné, ale také funkčnější – a hlavně příjemné pro uživatele. Nové označníky, které by nikoho neměly překvapit, jelikož vycházejí ze zmodernizované „tradiční“ podoby, by na svůj příchod neměly nechat dlouho čekat. Kraj totiž chystá rozsáhlý projekt modernizace zastávkového informačního systému financovaný z fondů Evropské unie. „Cílem bylo vytvoření nového modernizovaného vzoru jednotného označníku pro celý integrovaný dopravní systém Prahy a středních Čech,“ poznamenal krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO). Nová podoba „cedulí“ se ovšem uplatní i v Praze (která se původně chystala vyhlásit designovou soutěž s obdobným zaměřením).