Mladoboleslavská automobilka představila nový paket určený výhradně pro Škodu Octavia a Octavia Combi. Nese jméno Dynamic a Dynamic Plus podle toho, jakou výbavu navíc obsahuje. Pro českou automobilku je to nové jméno, a tak by se kdekdo mohl v označení škodovek přestat orientovat. K tomu slouží náš malý průvodce. Po jeho přečtení už v cenících tápat nebudete.

1) Dynamic a Dynamic Plus
Jde o paket, nikoliv samostatnou výbavu, ačkoliv obsahuje prvky, které by mohly odpovídat verzi dříve známé jako Sportline. "Každý z více než 100 trhů značky má právo na úpravu a složení úrovně jednotlivých výbavových stupňů, akčních modelů nebo balíčků mimořádné výbavy. Například ve Velké Británii se tento balíček bude prodávat pod označením Sportline. V České republice jsme se vydali cestou paketu volitelné výbavy pod názvem Dynamic Plus, proto odlišný název. Složení obou balíčků, tedy produkt jako takový, je až na jedinou výjimku (18palcová kola) totožný. Nelze vyloučit, že se v budoucnu podobný sportovní paket objeví i v dalších vozech Škody," řekl serveru Denik.cz mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.

Škoda Scala
Škoda Scala získala cenu Red Dot Award za design

Paket je tedy zatím dostupný jen pro Škodu Octavia nebo Octavia Combi. Základní stojí 7000 korun a lze si ho přikoupit k výbavám Ambition a Style. Rozšířený Dynamic Plus vyjde už na 40 900 korun a pojí se jedině s výbavou Ambition.

Pro Octavii je v něm připravena řada doplňků. Jde například o černá zpětná zrcátka, černou masku chladiče a ztmavená boční skla. Pak je tu ještě v dražší verzi balíčku přední spoiler s černým lemem. Ve výbavě je tak difuzor, opět v černé barvě a spoiler na víku kufru. Začíná se na 17“ kolech v designu Trius v černé metalíze. V nabídce jsou ale ještě 17“ kola Hawk nebo 18“ Vega. Uvnitř pak najdeme černý strop a sportovní sedadla s volantem.

Škoda Fabia Monte CarloZdroj: Škoda Auto

2) Monte Carlo
Sportovně střižená výbava s celou řadou designových doplňků je připravena pro malé modely Škody. Koupit ji můžete v Citigo, Fabii nebo Rapidu. Možné je, že se brzy objeví i v ceníku nové Scaly, která zatím speciální edice postrádá.

V Citigo je její součástí tříramenný sportovní volant potažený kůží, fólie na sklo, černé polstrování sloupků, chromové rámečky, černá kola 15“, dekor palubní desky, sportovní podvozek, tmavé svítilny a nebo černá mřížka chladiče. Fabia má větší 16“ kola, navíc ještě prahové lišty, logo na sloupcích, LED světlomety nebo kryty pedálů z oceli. U Rapidu se výbava vyplatí spíš pro verzi Spaceback, která má na rozdíl od liftbacku panoramatickou střechu a prodloužené zadní sklo, což je zajímavý stylový doplněk.

U všech zmíněných vozů je potřeba počítat s tím, že jde o nejdražší výbavu a bývá omezena jen na některé motory. Například v Citigo ji dostanete jen s jednotkou 1.0 MPI 55 KW za 284 900 korun (294 900 Kč pro pětidveřovou verzi). Fabia dává Monte Carlo k 1.0 TSI 70 a 80 kW s automatem od 381 900 Kč. U odcházejícího Rapidu je naopak možné ozdobit touto verzí všechny motorizace.

Pokud nepřijdou "utažené" zatáčky, je Kodiaq RS dost rychlý
Nakolik je Škoda Kodiaq RS spotovní? Zjišťovali jsme ve Španělsku

3) Scoutline
U Rapidu a Fabie Combi se na malý moment ještě zastavme. Nabízí se totiž ještě s jednou zajímavou výbavou. Verze Scoutline je dostupná jen pro model Spaceback. Má třeba 16“ kola, rezervu v ceně, asistenty pro déšť a světlo, dekorační lišty nebo asistent pro rozjezd do kopce.

4) Scout
Škoda Octavia, Karoq a Kodiaq se nabízí ve speciálním provedení Scout (kromě Karoqu je navíc Scout prezentovaný jako samostatný model). Jde o verzi určenou pro vyznavače aktivního životního stylu, kteří chtějí, aby auto vzhledově odpovídalo jejich životnímu krédu. U Octavie je výbava logicky dostupná jen ve verzích s pohonem všech kol. Nabízí celou řadu prvků, identifikovatelná je hlavně díky dekoračnímu obložení plastovými lištami na karoserii. Zahrnuje ale třeba i vyhřívání sedadel, sadu reproduktorů, asistent pro rozjezd do kopce nebo plejádu elektronických bezpečnostních systémů.

Auto s ní má i zvýšený podvozek. Ten u SUV není potřeba. Octavia Scout stojí nejméně 812 900 korun a lze ji mít jedině jako kombi. Karoq vyjde na 830 900 korun a to jedině s motorem 2.0 TDI 110 kW 4x4. Kodiaq Scout má širší nabídku motorů a stojí 954 900 korun.

Škoda Karoq SportlineZdroj: Škoda Auto

5) L&K
Výbava odkazující na zakladatele automobilky Laurina a Klementa je například se Škodou Octavia spjatá už od první generace. Vždy znamenala maximální možnou výbavu, první modely na sebe poutaly pozornost třeba dvoubarevným interiérem se světlým čalouněním. Aktuálně do auta dostanete například vyhřívaný volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, LED osvětlení interiéru a jeho čalounění kombinací alcantary a kůže. Samozřejmostí je i adaptivní tempomat, kola 18“ a také praktický vak Unibag. Octavia s touto výbavou může mít jen silnější motory, začíná na ceně 689 900 korun v případě jednotky 1.5 TSI 110 kW ACT. Kombi varianta má podobnou nabídku.

Laurina s Klementem najdeme samozřejmě i u dalších velkých modelů značky. Superb se s ním nabízí od 904 900 korun s motorem 2.0 TDI 110 kW. Kodiaq stojí nejméně 1 060 900 korun s motorem 2.0 TSI o výkonu 140 kW.

Maska je mohutná
Šest otázek a odpovědí o budoucnosti Škody: Kolik nových aut chystá?

6) Sportline
Pro ty, kteří chtějí mít sportovně střižené auto, ale nepotřebují s ním jezdit tak rychle, je připravena výbavová verze Sportline. Najdeme ji u modelů Karoq, Superb a Kodiaq. Přidává například specifická kola, sportovní volant, LED paket včetně LED světlometů, tempomat a další detaily. U Kodiaqu najdeme navíc logo výbavy na karoserii, systém volby jízdních režimů nebo parkovací kameru.

Karoq ve Sportline dostanete se všemi motory kromě základního. Začíná na ceně 674 900 korun pro motor 1.5 TSI 110 kW. U Superbu je nabídka motorů také dostatečná a platí pro liftback i kombi. Začíná na ceně 929 900 korun. U Kodiaqu je dostupná od motoru 2.0 TDI 110 kW 4x4 za 954 900 Kč.

7) RS
Svatý grál většiny mladých milovníků Škodovek už existuje od dob první Fabie i Octavie. V současnosti tuto ostře sportovní verzi dostanete jedině s modely Octavia a Kodiaq. Automobilka je propaguje jako samostatné vozy. Verze RS u Octavie dostala motory 2.0 TDI o výkonu 135 kW a 2.0 TSI se 180 kW. Lze ji mít s manuálem i automatem a také pohonem všech kol. Kromě bohaté sportovní výbavy, jako je tužší podvozek, speciální 18“ kola, barevné brzdové třmeny nebo sportovní volant, jde o nejrychlejší verzi Octavie. S cenou začíná na 766 900 korunách.

Šéfdesignér BMW Jozef Kabaň při rozhovoru pro Deník a Automix.cz
Šéfdesignér Jozef Kabaň: BMW si chybu nemůže dovolit. Je pod přísnou kontrolou

Škoda Kodiaq se může pyšnit titulem nejrychlejšího SUV, které kdy ve Škodě Auto vyrobili. Existuje v jediné verzi, tedy s motorem 2.0 Bi-TDI o výkonu 176 kW. Je dodávaný s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Vyjde na 1 189 900 korun. Na stovku ale zrychlí za 6,9 sekundy a jede až 220 km/h.

Znáte verze z minulosti?
Pokud budete procházet české bazary, najdete i další zajímavé verze škodovek. Jednou ze známějších je například varianta Greenline, kterou Škoda označovala své modely zaměřené na co nejnižší spotřebu. Byly vybaveny úspornými motory, například naftovým 1.6 TDI, navíc ale dostaly upravenou aerodynamiku, pneumatiky s nízkým valivým odporem a další drobnou výbavu.

Škoda Octavia Laurin a Klement (již není v prodeji)Zdroj: Škoda Auto

Výletem hlouběji do minulosti pak najdeme ještě větší množství výbav. První Škoda Fabia měla unikátní verze nazvané například Flash (chromový paket, rádio Symphony, 8 reproduktorů), Choice (lakovaná zrcátka a další drobnosti) či Joy. Fabia Edition 100 zase vyšla v roce 2005 na oslavu stého výročí prvního vozu značky Škoda.

Ještě více verzí pak měla Felicia. Vzpomeňme na verze Active, Atlanta, Blue Sky, Lato, Magic nebo Space Line. I Felicie jezdily jako Laurin & Klement. Jejich předchůdce Škoda Favorit pak měl třeba varianty Marathon, Prima, Silver Line, Black Line nebo Special Line. Pořad Česká soda si toho všiml a přišel s vtipnou parodií, kterou si můžete pustit na následujícím videu:

Zdroj: Youtube