Nasazeny mají být nové linky, které ponesou čísla 8 a 9. „Obě budou mít hodinový interval a ve vzájemné kombinaci budou zajíždět do centra města ve střídavém intervalu přibližně třicet minut,“ přiblížil Fedorovič.

Linka číslo osm bude vyjíždět sedm minut po celé hodině od hlavního nádraží, kdy zajistí přípoj od vlaků a bude pokračovat do centra města. Protože se jedná o takzvanou rychlolinku, její trasa vynechá zastávku na sídlišti Šipší a autobusové nádraží. „Cesta do centra se tak zkrátí na pouhých patnáct minut,“ dodal radní. Na konečné zastávce, kterou bude poliklinika, se spoj hned otočí a bude pokračovat zpět do zastávky hlavní nádraží. Tam přijede 9 minut před celou, a proto cestující z centra budou moci stihnout rychlíky do Prahy i Brna.

Ilustrační foto.
Obávaný přechod v Čáslavi dostal nový semafor



Linka číslo 9 bude z hlavního nádraží vyjíždět 25 minut po celé. Budou ji moci využít například cestující opožděných vlaků. I tato linka bude směřovat do centra. Nevynechá ale sídliště Šipší ani autobusové nádraží.

Zajíždění autobusů přímo do centra Kutnohořané uvítají. Například Alena Tomsová má starší maminku, které dělá chůze problém. „Když musí dojít na úřad, je to komplikované. Ne vždy máme čas, abychom jí tam odvezli autem. Díky autobusu, který jede do centra, by to měla blíže,“ řekla Alena Tomsová. Změnu uvítá i Lukáš Doležal z Kutné Hory. „Těším se na rychlolinku, která nebude jezdit přes sídliště,“ řekl.

Objevují se ale i kritické hlasy, které poukazují na to, že centrum města je plné středověkých podzemních chodeb a obávají se propadu silnice pod těžkými vozy. Do centra však nemají zajíždět klasické autobusy, nýbrž lehčí midibusy.

Mimořádné zasedání zastupitelstva v Kutné Hoře.
Schváleno! Halu může podpořit další dotace



Kutnohorská radnice má s autobusovou dopravou ve městě i další plány do budoucna. Například linka 381 by měla být brzy obohacena o jeden ranní spoj, který by jel v 7.07 hodin od hlavního vlakového nádraží.

Všechny tyto změny mají časem vést k integraci hromadné dopravy ve městě, tedy k jejímu propojení, které mimo jiné umožní koordinaci jízdních řádů a s tím i rychlé přestupy mezi spoji autobusovými i železničními. Nejdřív ale musí nové autobusové linky a obměněná linka 381 projít zkušebním provozem.

Kutnohorské zastupitelstvo již dříve vyčlenilo na integraci dopravy částku 500 tisíc korun z rozpočtu města. Spolu s dalšími 2 miliony pro příští rok, které byly schváleny tento týden, bude zkušební provoz plně zaplacen.

Pokud se vše osvědčí, dojde podle Fedoroviče k většímu zásahu i do stávajících dopravních linek ve městě i do znění jízdních řádů.

Změny v autobusové dopravě.Zdroj: Deník

Řidiči pozor! Z ulice Jana Palacha je jednosměrka.
Řidiči pozor! Z ulice Jana Palacha je jednosměrka