Plány radnice na rozšíření současného parkoviště totiž zkrachovaly. Důvodem je odmítavý postoj Českých drah k transakci pozemků, na které se mělo parkoviště rozšířit.

„Jednání s Českými drahami, respektive s jejich regionální správou majetku, o převodu pozemků v nejbližším okolí hlavního nádraží se dostala do slepé uličky. Máme jejich vyjádření, že nám pozemky neprodají nebo nepřevedou, protože je budou ještě potřebovat. Zatím je ten projekt u ledu a uvidíme, jestli se ta situace změní,“ uvedl starosta.

Radnice tak podle něj na jaře pouze vyznačí parkoviště na pozemcích, které patří městu. „Pro rozšíření a zkvalitnění jsme zatím nenalezli ohlas na straně Českých drah,“ dodal Šanc.

Vedení města by podle něj uvítalo bezúplatný převod nebo prodej za nějakou rozumnou cenu, protože městský rozpočet je teď dost napjatý. „Ale na jednání o ceně ani nedošlo,“ podotkl Šanc.

„Máme dohodu s regionální správou majetku Českých drah, že odkoupíme potřebné pozemky a vybudujeme tam parkoviště,“ říkal přitom ještě před měsícem starosta Kutné Hory Ivo Šanc.

Podle předběžných úvah mělo vzniknout sto až sto padesát parkovacích míst.

Ve hře však stále zůstávají i jiné varianty. Reálně se dosud jevila možnost postavit parkoviště na druhé straně nádraží. Doslova na malínské „zelené louce,“ přesněji v poli.

K této variantě však cestující přivede jedině tunel. Počítá totiž s prodloužením nádražního podchodu. Nic, nad čím by České dráhy skákaly radostí. Jednání se státním kolosem navíc v tomto případě doplňuje složitý proces výkupu parcel pod případným novým parkovištěm a příjezdovou komunikací.

Jisté je zůstává jen jedno. Bez dohody města a Českých drah se pro Kutnohoráky nezmění vůbec nic. Stejně jako posledních padesát let, odstaví auto uprostřed silnice a vyrazí na půl dne do práce.

ČTK, Martin Vaněk