Společná akce začala v 9.30 hodin na letišti v Mnichově odbavením cestujících a startem letadla Boxing 737/700 německé společnosti Hamburg International, které bylo krátce po startu cvičně uneseno. Pětatřicet pasažerů na palubě letadla byli vybraní příslušníci bezpečnostních složek České republiky, pracovníci letišť a leteckých společností České republiky a Německa.

Po zjištění únosu civilního letadla dalo velitelské stanoviště základny taktického letectva v Čáslavi pokyn cvičným hotovostním stíhačkám JAS 39 Gripen ke vzletu. Piloti nadzvukových letounů dostali za úkol unesený letoun vyhledat ve vzdušném prostoru České republiky a navést na Letiště Praha. „Poté, co jsme letoun našli u německých hranic, jsme provedli vizuální identifikaci a kontrolu letounu. Zjistili jsme, o jaký typ letoun jde, jaké je národnosti a zkontrolovali jsme jeho imatrikulační číslo. Dále jsme měli pokyny zjistit, jestli je něco vidět na palubě letounu. Okénka ale byla stažená. Bylo vidět pouze do kabiny pilota. S piloty uneseného letounu jsme navázali kontakt po nouzové frekvenci,“ říká major Martin Nezbeda, jeden z pilotů cvičných hotovostních letounů.

Jelikož civilní letoun plnil pokyny řízení letového provozu, hotovostní Gripeny podle dalších pokynů doprovodily letadlo od německo—českých hranic až nad pražské letiště, kde bylo navedeno na přistání a pak se vrátily na domovskou základnu Čáslav.

Další část cvičení pak už byla pouze v režii bezpečnostních složek Policie ČR a Integrovaného záchranného systému. Po přistání bylo letadlo navedeno na odloučené pohotovostní stání v jižní části Letiště Praha. Zde proběhlo vyjednávání specialistů Policie ČR s únosci. Cvičící na palubě jako skuteční pasažéři byli vystaveni stresu a hrozbám ohrožení zdraví a života. Těm zkušenosti z uneseného letadla v budoucnu pomohou zvládnout eventuální podobnou bezpečnostní akci. Dalšími zúčastněnými, kteří se podíleli na pozemních operacích, byli hasiči a zdravotníci.

Mezinárodní cvičení bylo ukončeno tiskovou konferencí vedenou Policií ČR v 15.00 hodin, kde byly novinářům poskytnuty první informace o simulovaném únosu, únoscích, pasažérech na palubě a momentální situaci.

Cvičení se uskutečnilo v rámci projektu Evropské unie – PATIN (Ochrana letecké dopravy a infrastruktury), který se zaměřuje zejména na bezpečnost občanů EU v civilní letecké dopravě, včetně ochrany před terorismem. Armáda ČR se stíhacími letouny JAS 39 Gripen se vůbec poprvé v historii zúčastnila cvičení tohoto typu.