Jízda po takovéto komunikaci má doslova ničivý vliv na konstrukci automobilů. „První třecí plochou jsou bezesporu pneumatiky. Součástkou, která nerovnou vozovkou trpí nejvíc, jsou však tlumiče, ty odcházejí velice brzo. Nepříznivý dopad má takováto jízda ale i na nápravy a další části vozu,“ řekl autoopravář Miloslav Mastík.

O negativním vlivu stavu vozovky na vůz je přesvědčen i Ivan, řidič kamionu ze Slovenska, který si problému také všiml. „Je jasné, že tím trpí nápravy i další části vozu,“ prohlásil.

„Jezdím tudy dost často a je to hrůza. Důvod je podle mého názoru ten, že silnice byla od začátku špatně udělaná. Dělali to za mokra a za zimy a „plácali“ to narychlo. Ale to je ten princip – hlavně prostavět tři miliardy,“ byl rozhořčený jeden z řidičů, který úsekem projížděl včera v dopoledních hodinách. Skeptický byl také k zdůvodnění, že za poškozenou vozovku může těžká nákladní doprava. „Na kamiony bych to nesváděl. Ta silnice by měla být udělaná tak dobře, že tu zátěž musí vydržet,“ je přesvědčen muž, který si nepřál uvádět své jméno. „Vždyť jak je to staré? Pět let? A už to spravují,“ zakončil řečnickou otázkou.

Že je stav zdejší komunikace žalostný, připustil i Zdeněk Mečíř z ředitelství silnic a dálnic, které komunikaci spravuje. „Na celkovou rekonstrukci teď bohužel nejsou peníze. Přednost mají vozovky, které jsou na tom ještě podstatně hůř,“ uvedl. Silnice se podle jeho slov bude opravovat bodově, jako tomu bylo dosud. „Naším cílem je, aby silnice byla bezpečně sjízdná a opravená na úroveň, odpovídající komunikaci první třídy. Nemůžeme se však momentálně ohlížet na její vzhled,“ dodal Mečíř.

Neutěšený stav silnice vnímá i město Čáslav. „Jednáme s firmou, která zajišťuje údržbu, takže víme, že v opravách, které započaly na podzim, se bude na jaře pokračovat,“ ubezpečil místostarosta Čáslavi Jaromír Strnad.

Video z provozu na obchvatu najdete ZDE.